Hřebíky a vruty za rozumné ceny, kvalitní české nářadí nebo dobrá nabídka řezaného dřeva. Taková jsou očekávání Chomutovanů od nového českého obchodu, který nahrazuje německý řetězec Baumarkt. Společnost Uni Hobby ho v Chomutově otevřela před několika dny a slibuje, že tvořiví zákazníci tam najdou vše, co potřebují.

Na Chomutovsku je dobrých obchodů pro kutily poskromnu. Drobná železářství či prodejny se dřevem a stavebninami udusila před lety konkurence zahraničních řetězců. Jejich nabídka ale přestává zákazníkům vyhovovat. Stěžují si na nedostatečný sortiment a vysoké ceny. „Dřív jsme nakupovali v otvické zóně v Baumaxu. Co se ale změnili majitelé, už se tam nakupovat nedá,“ říká Jitka Šámalová z Jirkova. „Praktické věci pro dům a zahradu vytěsňuje nábytek, navíc nemoderní a drahý,“ myslí si.

Podobný názor má i Libor Kratina z Chomutova. „Stavím si svépomocí dům a to znamená, že spotřebuji stovky vrutů a šroubů,“ líčí Chomutovan. „Kdybych si je ale měl koupit ve velkém obchoďáku, tak se nedoplatím. Kilo vrutů je tam skutečně třikrát dražší než v kovomatu. Ten je ale v Chomutově tuším pouze jeden,“ dodává Kratina.

Velká spousta zákazníků proto upíná naděje k novému obchodu Uni Hobby, který nahradil Baumarkt. Největší očekávání vyplývají z toho, že nová společnost je česká. „Doufám, že budou mít v nabídce dostatek českých značek a normální ceny,“ doufá zákazník Ivan Bláha. „Od Němců jsem nečekal, že budou mít pochopení pro heslo Češi – národ kutilů. Ale od Čechů to beru jako povinnost,“ myslí si Bláha.

Chomutovské Uni hobby je zatím devátým obchodem v České republice, ostatní pobočky jsou v provozu hlavně na Moravě. Podle vyjádření společnosti se prý kutilové o rozmanitost sortimentu nemusejí bát. „Zaměřujeme se hlavně na zákazníky, kteří vyznávají rčení „udělej si sám,“ říká vedoucí marketingu Eva Uhlířová. „Zatím ještě obchod připravujeme, přestavujeme a nabídka není kompletní. Ale najdou tady všechno od stavebnin přes dřevo až po domácí potřeby,“ představuje nabídku Uhlířová. „Plánujeme i řezání dřeva nebo míchání barev, odvoz zboží domů,“ pokračuje Uhlířová.

S českými firmami nemá společnost sice hlubší spolupráci, s jejich zastoupením ale počítá. Půjde převážně o zahradnický sortiment a sanitu. „Pro nás je hlavně důležité, aby nabídka byla za tu nejlepší cenu na trhu,“ uzavírá Uhlířová.