Strana s největšími preferencemi, ČSSD, to má trochu složitější. Její kandidáti totiž nesmějí vést osobní kampaň. Bez ohledu na to, Jaroslav Krákora (2. na kandidátce) nemá na Facebooku svůj profil vůbec. To druhý okresní sociální demokrat na kandidátce, starosta Jirkova Radek Štejnar (9.), ho má. A přestože je veřejný, ke kampani ho však využívá velice střídmě. Sdílí pár vtipných obrázků o lídrech nových stran, jinak žádná velká agitace. To tu spíš najdete odkazy na názory, které ho zaujaly, poklonu jirkovskému freerideru Gasperottimu nebo fotky z tanečních závodů jeho dcery. „Na Facebooku se mi líbí, že jsem v kontaktu s lidmi s podobnými názory. Ale v kampani svůj profil určitě nehodlám zneužít. Nelíbí se mi, když jde ve volbách o formu a ne o obsah," řekl k tomu Chomutovskému deníku.

Važte důkladně a volte s rozvahou, vyzývá na Facebooku voliče Štejnar.   Prý ale prostřednictvím Facebooku lidi pozve k volbám. To už se zřejmě stalo, na jeho profilu přibyla fotografie s heslem „Každý člověk je jiný, každý má svou váhu. Važte důkladně a volte s rozvahou." (foto vpravo)

Komunista Jaroslav Kohout (5.) také využívá pro kampaň svůj soukromý profil. „Sázíme více na kontaktní kampaň, ale vím, že ve volbách hrají důležitou roli i média. A tohle je jedno z nich, mám tam spoustu přátel, kteří mají další přátele… A Facebook je také cesta, jak je oslovit," uvedl. Na jeho profilu tak kromě soukromých fotografií či pracovních poznámek v poslední době přibyly hlavně volební fotografie, pozvánky na besedu i výzva ke kroužkování.

David Tejml (2.) z TOP09 má nejširší paletu internetových profilů. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram… Svou stránku na facebooku si aktuálně vyzdobil motivem kampaně jeho strany Karlem Schwarzenbergem coby agentem 009. „Beru to jako odlehčenou formu komunikace. Pro kampaň ho využívám, ale zase nesdílím ani nelajkuju úplně všechno, kde se jen ochomýtne naše strana," dodává. Také proto ve směsi předvolebních hesel či názorů najdete třeba zprávu, že se jeho bratr oženil a on mu byl za svědka.

Facebookový profil Michala Voltra (2.) z ODS je teď plný předvolební kampaně. Při pohledu do historie je vidět, že se zaktivizuje právě vždy před volbami, což Michal Voltr ani nepopírá. „Ano, je to spíš kandidátský profil," reagoval na dotaz Chomutovského deníku. Najdete tu videa, fotografie, plakáty, pozvánky… prostě elektronická kampaň. „Myslím, že Facebook je jako součást kampaně důležitý, osloví to hlavně mladou generaci," dodává.

Na Facebooku jsou i místní kandidáti z dalších stran. Hodně aktivní jsou třeba Jan Micka, kandidující za ANO 2011 Andreje Babiše či Josef Suchý z Úsvitu přímé demokracie. Svůj profil přebarvil do zelené i Daniel Černý, chomutovský zastupitel, který kandiduje právě za Stranu zelených. Ale žádnou velkou agitaci tady nevede.