Do měsíce má skončit část prací na velké obnově Dvořákovy ulice v Jirkově. Už teď se ale na ni snáší kritika. Užší jízdní pruhy a ostrůvky se nelíbí některým místním lidem a ani dopravnímu podniku. Město tím ale sleduje svůj cíl: chtělo zpomalit řidiče, kteří to po nejdelší a nejširší ulici města „střihali“ i stovkou, a zajistit tak větší bezpečnost chodců.

Lidé dávají průchod svým názorům na facebookových stránkách Jirkovští. „Jsem řidič autobusu a když jsem tudy projížděl osobákem, tak mě hned napadlo, že kolegové budou nadávat,“ vyjádřil se Martin Pulko. „Ostrůvek u Červenohrádecké bych nedělal vůbec, protože v zimě si tam určitě několik řidičů o obrubník zničí nápravu,“ zmínil.

V dalším díle našeho historického seriálu se podíváme do obce Perštejn.
Jak jsme žili v Československu: Pohnutá i světlá historie obce Perštejn

Podobných názorů jsou na stránkách desítky. „Když jsme jeli v autobuse, náš řidič musel opravdu najet na chodník, aby se tam vešel,“ připojila svou zkušenost další Jirkovanka. „V Jirkově se vše zužuje stejně jako nedávno u ZUŠ u kruhového objezdu. Taky jen tak tak,“ vadí jí.

S vývojem rekonstrukce není spokojený ani předseda představenstva Dopravního podniku měst Chomutova a Jirkova Jaroslav Komínek. „Za nás je to špatně. Sešli jsme se s městem a řešili to. Díky tomu, že pan starosta zareagoval operativně, se alespoň podařilo zachránit ostrůvek v Červenohrádecké ulici,“ uvedl. Město nakonec ostrůvek vybuduje menší, než plánovalo, aby při zatáčení trolejbusům nepadala „tykadla“, která je propojují s trakčním vedením.

Do protisměru nebo na chodník

Se zbytkem úprav se ale budou muset řidiči autobusů a trolejbusů popasovat. „Aby odbočili z Dvořákovy ulice k Horníku, musí dvakrát do protisměru, jinak potáhnou třetí nápravu po obrubníku,“ uvedl Komínek pro představu. Především však budou muset výrazně zpomalit.

Zužování silnic vidí předseda představenstva jako obecnější problém, který se týká všech českých měst. „Z pohledu projektanta je vše v pořádku, dodržují se normy. Osobně ale nesouhlasím s tím, aby se chodníky rozšiřovaly na úkor silnic. Podívejte se například po Chomutově, jak jsou obrubníky černé a obouchané od aut, na Kadaňské je to katastrofa. Myslím, že tady budou ostrůvky za chvíli „srovnané“, připomněl Jaroslav Komínek.

Vojáci cvičí na Doupově. Součástí je i výcvik vojenské policie, která mimo jiné v rámci svých pravomocí kontroluje, zda vojáci nepožili alkohol.
Výsadkáři dřou na cvičení v Doupově. Také vojenská policie

Město rekonstrukcí sleduje větší bezpečnost v dopravě díky zpomalení, které zařídí právě užší silnice. „Ze zkušenosti vím, že vás v úseku mezi poliklinikou a Tescem předjela i tři auta,“ podotkl starosta Jirkova Radek Štejnar. „Jenže tudy chodí děti do školy, takže jsme to chtěli udělat bezpečnější. Kolem ostrůvků budou řidiči projíždět rychlostí 25 kilometrů v hodině,“ dodal.

Z původních patnácti metrů šířky zeštíhlí silnice ve Dvořákově ulici na metrů sedm. Před několika dny tam proběhla testovací jízda, která měla ukázat, zda se osmnáctimetrový kloubový autobus vytočí v křížení Dvořákovy ulice se Studentskou a také Červenohrádeckou. Jízda dopadla dobře.