Policisté varují, investor se hrozí a místní politici kroutí hlavou. Dostavba silnice D7 z Chomutova do Prahy se odkládá minimálně o další dva roky. Informovala o tom Mladá fronta Dnes.

Stavba má totiž starou studii EIA. A Evropská komise neuznává dokumenty starší 15 let u staveb, které nebyly zahájené. Vláda bude u komise žádat o výjimku u deseti silničních staveb, které označila jako prioritní. A D7 mezi nimi není.

Situace znepokojuje i šéfy jihokorejské společnosti Nexen Tire, která v průmyslové zóně Triangle připravuje stavbu závodu na výrobu pneumatik. Premiér Bohuslav Sobotka totiž investora několikrát ujistil, že s jejich investicí přijde i dostavba klíčové trasy. Korejci po ní chtějí vozit až třicet tisíc pneumatik denně.

„Tento slib byl jedním z klíčových faktorů, který výrazně ovlivnil naše rozhodnutí umístit plánovanou výrobní halu právě do průmyslové zóny v ústeckém regionu. Zdržení v řádech let je pro nás jen obtížně představitelné a nepřijatelné," uvedl pro Mf Dnes manažer společnosti Nexen Petr Pospíšil.

Urychlenou dostavbu D7 žádali několikrát starostové všech měst a obcí, které na trase Chomutov - Praha leží, včetně tehdejšího chomutovského primátora Jana Mareše. Sepsali i několik výzev pro vládu.

Starosta Loun Radovan Šabata teď mluví o „podrazu" a obrací se přímo na Brusel. „Poslal jsem Evropské komisi dopis, ve kterém vysvětluji, že přepracování celého dokumentu je nesmysl," prohlásil ve zmíněném listu. „Doufám, že evropští úředníci mají, na rozdíl od těch našich, hlavu na krku a uznají naše argumenty."

Postupná dostavba D7 přináší i nebezpečí. Část, kde se čtyřproudová silnice zužuje na dvouproudovou, označují policisté za nejnebezpečnější na celé trase Chomutov - Praha. „Na těchto zúženích vyšetřujeme nejzávažnější dopravní nehody. Výstavba jednotlivých úseků na přeskáčku představuje velké bezpečnostní riziko,"cituje MfDnes šéfa dopravní policie v Lounech Jiřího Krále.