Soukromý dopravce, společnost Dopravní podnik Ústeckého kraje, zrušil autobusovou linku Chomutov Kadaň. Cestující se nahrnuli do autobusů ostatních dopravců, jenže ty jsou tím pádem přeplněné. Stěžovali si na kraji, ten pro ně má ovšem jenom radu: Využívejte také vlaky.

Zrušení linky se dotklo především zaměstnanců, kteří se potřebují brzy ráno dostat do práce. Největším terčem kritiky byl chybějící spoj z Kadaně do Chomutova v 5:50 hodin. „Cestující začali pochopitelně využívat naše autobusy, které tak jezdily přeplněné. Jezdilo v nich osmdesát cestujících, pro něž nebylo vůbec komfortní, že se musí 25 minut jízdy tísnit s ostatními,“ přiblížil Milan Toms, ředitel divize linkové dopravy Dopravního podniku Chomutova a Jirkova (DPChJ).

Množily se stížnosti, které cestující adresovali Ústeckému kraji a DPChJ, kteří však se zrušením linky nemají nic společného. „Přesto jsme po domluvě s krajem, jehož jsme smluvním dopravcem, nasadili na vlastní náklady posilový autobus,“ dodal Toms. Nízkopodlažní autobus vyjíždí z Kadaně do Chomutova ve stejný čas jako původní zrušená linka, tedy v 5:50 hodin. Obsluhuje zastávky Kadaň, koupaliště a Kadaň, sídliště B. Jede přímo do Chomutova, kde staví u železniční zastávky a autobusovém nádraží.

Potíž je, že odpoledne, kdy končí směny, posilový autobus v opačném směru nejezdí. „Odpoledne je dopravní špička a nám nezbývá volný autobus, který bychom mohli nasadit,“ vysvětlil ředitel divize. Ústecký kraj proto ústy své tiskové mluvčí doporučil, aby cestující využívali také vlaky. „Ústecký kraj na trase Kadaň Chomutov preferuje drážní dopravu,“ informovala Magdalena Hanáčková.

Kraj po ukončení provozu Dopravního podniku Ústeckého kraje požádal České dráhy, aby zajistily mimořádné sčítání cestujících v osobních vlacích na trase Chomutov Kadaň a zpět. Kdyby jezdily plné, bylo by zajistit další autobusovou linku.

„Obdržené údaje ale hovoří o obsazenosti vlaků v průměru z jedné čtvrtiny. Lze tedy říci, že drážní doprava dokáže pojmout další cestující,“ doplnila Hanáčková s tím, že je na trase navíc nasazena modernizovaná motorová nízkopodlažní jednotka Regionova s počtem míst k sezení 84. Tedy vyšší kapacitou, než má autobus. „Podle zjištěných údajů tedy není potřeba dalšího posilování autobusových spojů. Drážní doprava dokáže vyhovět zvýšené poptávce po přepravě,“ uzavřela tisková mluvčí Magdalena Hanáčková.