Řidičům na cestě mezi Prahou a Chomutovem slouží další téměř čtyři kilometry čtyřpruhu. Z celkových osmdesáti kilometrů délky dálnice D7 zbývá dostavět necelá polovina. Dobrou zprávou pro řidiče je, že další úsek dálnice by se měl začít stavět v příštím roce. Tou horší, že celá D7 bude hotová nejdřív v roce 2024.
Nově otevřený úsek dálnice D7 vyrostl v místě původní dvouproudové silnice, která se přestavěla na čtyři pruhy. Začít se mělo už v roce 2010, někdejší ministr dopravy Vít Bárta ale stavbu úseku kvůli nedostatku peněz stopl. Stavební stroje se v místě objevily až v závěru roku 2016.
Výstavbu dálnice v délce 3,7 kilometru doprovázely problémy i při stavbě. O čtyři měsíce ji protáhla komplikovaná přeložka inženýrských sítí, na začátku letošního roku se boural už téměř hotový most nad dálnicí u Postoloprt. Použil se nevhodný beton. „Náklady poneseme my, tedy zhotovitel. Po vyčíslení škod to budeme uplatňovat na dodavateli betonu z Jirkova,“ řekl Karel Rypl, předseda představenstva společnosti Silnice group, která je členem sdružení, jež nový úsek dálnice postavilo. Stavba dálnice mezi Postoloprty a Bitozevsí vyšla na zhruba 400 milionů korun.
V místě se bude pracovat ještě asi měsíc. Chybí sjezd z nové dálnice na Postoloprty ve směru od Chomutova a nájezd na Prahu, dodělávají se ploty.
Zbývá pět úseků
Nový úsek natáhl dálnici od Chomutova kolem zóny Triangle na Žatecku o zmíněné téměř čtyři kilometry k Postoloprtům. Směrem do Prahy zbývá dostavět ještě pět úseků. „Když vše půjde ideálně, nebudou velká zdržení při přípravě a výkupech pozemků, dálnice D7 by měla být celá hotová v roce 2024,“ sdělil Jan Kroupa, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
„Věříme, že zbylých 36 kilometrů dálnice se skutečně do roku 2024 podaří postavit, je pro nás i celý region velmi důležitá,“ připomněl starosta Loun Radovan Šabata.
Jako další má přijít na řadu tři a půl kilometru dlouhý úsek u Panenského Týnce, nynější obchvat obce se rozšíří na čtyři pruhy. „Na konci roku chceme vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele, u Panenského Týnce bychom mohli začít stavět ve druhé polovině příštího roku,“ přiblížil Martin Vidimský, ředitel chomutovské správy ŘSD. Podle jeho slov by se v roce 2020 měly zahájit úseky u Loun a Chlumčan. V roce 2022 se pak má začít rozšiřovat obchvat Postoloprt a ve stejný rok je v plánu zahájení výstavby dálnice mezi Slaným a Panenským Týncem. To je v současné době nejproblematičtější úsek s největší hustotou dopravy a častým místem dopravních nehod. U Slaného je také poslední vesnice, Lotouš, kterou silnice mezi Prahou a Chomutovem prochází.
D7 Postoloprty – MÚK BitozevesHlavní trasa:
délka: 3 770 metrů
kategorie: R 25,5/100
plocha vozovek: 89 697 m2
počet stavebních objektů: 42
zhotovitel: Sdružení R7 Postoloprty, EDS-AZ-SG
cena stavby dle smlouvy: 362 mil. Kč bez DPH
termín výstavby: 09/2016 – 08/2018