VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zase kolony. Na trase do Prahy se znovu opravuje

Chomutovsko, Lounsko – Jedna oprava na D7 aktuálně probíhá u pražského letiště. Druhá brzy začne. Řidiči při cestách do hlavního města musí počítat se zdržením i desítek minut.

19.3.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Zdržení, někdy i desítky minut, kolony, často nehody. Takový obrázek z cest do Prahy už šoféři dobře znají. Loni se na D7 opravovalo od jara do podzimu, velké komplikace prožívali řidiči takřka celý rok. A jsou tu znovu. I letos totiž přetížený tah z okresů Louny a Chomutov do hlavního města čekají rekonstukce. Jedna už začala, druhá brzy odstartuje.

„Loni byly kolony, opravy a semafory celý rok. Bylo to hrozné. A teď to začíná znovu. Jezdím každý den do práce do Prahy a jet po sedmičce je strašně zdlouhavé. Teď se začalo opravovat u letiště, někdy je to tam na desítky minut," říká Pavel Turek z Loun. „Cesta do Prahy, to je dlouhodobě hrůza. Adrenalin, pořád nějaké uzavírky, nehody. A teď znovu," nelíbí se také Milanovi Svobodovi.

Čtěte také: Dálnice D7 z Prahy do Chomutova v roce 2023? Ani tento termín už nevypadá reálně

Stěžují si i další šoféři. Autobusy opět začaly problémovu silnici „objíždět", jezdí většinou po D6.

Práce nedaleko letiště

Před několika dny totiž začala rekonstrukce na D7 v úseku nedaleko pražského letiště. Provádí se tam frézování vozovky, odvodnění, následně se bude pokládat nový povrch, silničáři opraví oba pruhy ve směru do centra Prahy. Akci platí pražský magistrát, jde o úsek, který už spadá pod správu hlavního města. Hotovo má být v půlce května.

Další oprava bude na D7 následovat. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude mezi Prahou a Knovízem brzy rekonstruovat dvoukilometrový úsek a křižovatku u Kněževsi. Jedná se o dokončení oprav z loňska v této části dálnice. „Oprava povrchu a odvodnění by měla být zahájena v průběhu dubna. Provoz bude veden jedním jízdním pásem," řekl Deníku Jan Studecký, mluvčí ŘSD. Skončit by tato rekonstrukce měla až v průběhu června.

Psali jsme: Větší opravy silnic se v regionu chystají na jedenácti místech

Jindy, jinak? Podle ŘSD nelze

Řidičům vadí neustálé rekonstrukce a uzavírky. Podle některých se mají lépe plánovat, případně dělat rychleji. Podle ŘSD jsou ale opravy na zastaralé silnici na Prahu nutné a nelze je provádět jindy a jinak. Správce komunikace se prý snaží minimalizovat „nepohodlí" řidičů.

Po opravách by pak cesta měla být pohodlnější a hlavně bezpečnější. Komunikace na řadě míst už nový „kabát" potřebovala.

Problémy jsou na hlavním tahu z Chomutovska, Žatecka a Lounska do metropole ale už řadu let. Silnice ve dvou pruzích, plná kamionů a osobní dopravy, už nestačí. Je velmi přetížená. Bezpečně předjet? Podle odborníků se takřka nedá, podle měření jsou čísla, pro která byla komunikace v minulosti projektována, překračována o tisíce. Dochází často k vážným a smrtelným nehodám.

Nepřehlédněte: Dvě křižovatky na dálnici u Loun se stavět nebudou

Podle expertů, ale i běžných řidičů, by pomohla jedině rychlá dostavba frekventované silnice. Na čtyři pruhy. Tlačí na ni odborníci, policie, i vedení měst. Jenže zatím jde modernizace D7 na Prahu velmi pomalu, a zdá se, že se zase zdrží. Hledají se finance, někde stále není výstavba dostatečně připravená.

Komunikace jsou přetížené

„Největším problémem jsou jednoznačně nedokončené rychlostní silnice. Jsou přetížené, často tam dochází k tragickým nehodám. Komunikace na Prahu je silnicí smrti a lidé tam umírají zbytečně. Za ta léta prakticky na každém kilometru došlo k úmrtí. Zabránit tragédiím by jednoznačně pomohla dostavba. Čtyři pruhy, mimoúrovňová křížení, směrové rozdělení, svodidla. Jedině to zabrání čelním střetům a fatálním následkům," upozorňuje Jiří Král, šéf lounských dopravních policistů. „Jsem přesvědčen, že pokud se dokončí, počty mrtvých výrazně klesnou," dodal Král.

A jaká je nyní situace kolem dostavby? Podle posledních plánů by měla být kompletní D7 dokončena až v roce 2023. Možná…

Je totiž možné, a v poslední době se o tom začíná mluvit i otevřeně, že se opět zpozdí, v současné době jsou například problémy s posouzením vlivu na životní prostředí. Staví se úsek mezi Bitozevsí a Postoloprty. Pak by měl přijít na řadu obchvat Loun a Panenského Týnce, právě u nich ale také došlo ke zdržení kvůli nové dokumentaci. Patrně nejdéle ale bude trvat výstavba úseků ve Středočeském kraji, ty jsou nejméně připravené.

Autor: Hynek Dlouhý

19.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V jirkovské věži se probudila strašidla.
32

OBRAZEM: V jirkovské věži se probudila strašidla

Havárie osobního automobilu mezi Novým Bydžovem a Skochovicemi.
9

Dětské oběti nehod. Pětina nebyla připoutána

OBRAZEM: Chomutovský Fler jarmark zlákal k předvánočním nákupům

Chomutov - Stovky návštěvníků v chomutovské Galerii Špejchar dokázaly, že Chomutované propadli kouzlu a originalitě rukodělných výrobků.

Tři pětiny Čechů jsou nespokojeny s platem. O jeho zvýšení si ale neřeknou

Severní Čechy /INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ - Češi jsou pracovití, jenže se neumějí prodat, a berou proto málo. Mzdy by ale letos mohly vyrůst o desetinu. 

OBRAZEM: Záře svíček a proslovy. Chomutované uctili 17. listopad

Chomutov - Svíčky ve tmě, květiny a věnce s trikolórou.

Do Mostu se vrátí Formule 1 zlaté éry. Po 17 letech

Most /FOTO/ - Fanoušci budou moci obdivovat stroje, které pilotovali slavní jezdci od konce 60. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT