Minulý týden jsme se podívali do trailcentra v Rabenbergu, tentokrát se nevzdálíme od Ohře. Celý cyklovýlet se totiž točí okolí řeky. A šlapání nebude ani příliš náročné.

Nejhorší na začátek

Opět záleží jen na vás, odkud vyjedete. Důležité je dojet nad Klášterec ke křižovatce, ze které se lze dostat do Kotviny nebo do Rašovic. Volíme cestu ke Kotvině, ale pozor pokud člověk vyjede „studený" z Klášterce, cesta k odbočce může dát zabrat. Od mostu přes řeku na nás totiž čeká několik set metrů prudkého stoupáku. Dobrá zpráva je, že se jedná asi o nejtěžší kopec na trase, takže téměř na začátku máme to nejhorší už za sebou.

Samotná cesta do Kotviny vede sice po silnici, nicméně provoz na ní je o víkendech minimální. Cesta je lehká, po levé straně vidíme Mravenčák, ze kterého je krásný výhled. Dostat se na něj je ale celkem obtížné a je lepší zkusit to bez kola. Pokračujeme dále, po levé straně budeme mít celou dobu Doupovské hory, které tu vznikly v důsledku sopečné činnosti. Cesta po pravém břehu řeky přímo vybízí ke srovnání s odlišně vypadajícími Krušnými horami, které máme po pravé straně, a jež vznikly díky pohybu tektonických desek. V Kotvině můžeme sjet v první levotočivé zatáčce doprava, čímž dojedeme na místo, kde máme krásný výhled na hory i řeku.

Padák lesem

Pokračujeme do Oslovic, před nimi nás čeká prudký „padák" lesem, kde není problém jet i 60 kilometrů za hodinu a více, aniž bychom se museli výrazně snažit. Z Oslovic pak mírnými kopečky až do Okounova, kde odbočíme doprava a užijeme si další dlouhý sjezd, který nás zavede až do Lužného.

Kolem řeky domů

Přejedeme řeku a dáme se ihned doprava. Cesta je trochu rozbitá, ale nejde o nic, co by ani menší dítě nezvládlo. Teď už nás čeká cesta kolem řeky až do Klášterce rovinky a hezký výhled na řeku vybízejí k odpočinkovému tempu, pokud by ho někdo po cestě na druhém břehu snad potřeboval. Se sportovním stylem jízdy zde člověk stejně nepochodí, o víkendech na stezce nebývá vždy málo cyklistů.

I na této cestě lze zkusit něco nového. Brzy stezka prudce odbočí od řeky, můžeme ale zatáčku ignorovat a jet stále rovně. Během několika metrů nás přivítají kameny, některé z nich nejde dobře vidět, takže je na místě jet ve šlapkách a raději i pomalu. Po několika desítkách metrů vjedeme do lesa a úzkou lesní cestou plnou větví se dostaneme k chatkám, odkud vytlačíme kolo prudkou cestou na vrchol kopce. Uprostřed tohoto krátkého svahu máme pěkný pohled na řeku. Kdo jede třeba s dětmi, ať raději volí odbočku, ze které se pak vydá doprava na vyhlídku.

Pak už je to do Klášterce pohoda. Po několika kilometrech vyjedeme v lázeňském areálu, můžeme navštívit i nedaleký park.

Jednoduchá cesta, rozmanitý terén, vše za doprovodu řeky. A neměří ani 20 kilometrů. Zkusíte si ji?