Jak uvedl František Janačík z kanceláře hejtmana, cílem turistické databanky je usnadnit návštěvníkům regionu přístup k informacím o dalších turistických cílech a zajímavostech a nalákat je k jejich návštěvě.


„Na patnácti vybraných místech Ústeckého kraje (mezi kterými je i chomutovský zoopark – pozn. red.) jsou umístěny nástěnné informační mapy a speciální stojany se soubory informačních a propagačních materiálů o turisticky atraktivních místech. Propagační materiály s fotografiemi mají jednotný design a jsou k dispozici v české, anglické a německé verzi,“ vysvětluje František Janačík.


Podle Martina Pilaře, tiskového mluvčí zooparku, mohou lidé databanku najít v prostoru takzvané horní brány do areálu (ve směru od jízdárny – pozn. red.).
Turistická databanka stála Ústecký kraj dva miliony korun, pětasedmdesát procent z této částky získal z evropských fondů. Projekt má v dalších letech pokračovat, uvažuje se například o vytištění materiálů v ruštině.