Předmětem ostré kritiky řidičů se ale v uplynulých dnech stalo hlavně provizorní značení přímo u železničního přejezdu. Byl sice označen „STOPkou“ a výstražnou tabulí, ale chyběly značky, které by upozorňovaly řidiče ještě pár desítek metrů před přejezdem.


“Když jsem jel odpoledne směrem od Globusu na Most a svítilo mi slunce do očí, sotva jsem mohl vidět na nějakou ceduli přímo u kolejí,“ neskrýval rozčilení David Nový z Chomutova. „Nejde mi do hlavy, proč nikdo nebyl schopný dát sem na těch šest dní další značky. Vždyť tím ohrožovali řidiče.“


Zástupci železničářů namítali, že udělali, co bylo v jejich silách, protože značení schválil i dopravní inspektorát.


Jeho zástupce Stanislav Cáp přijatá opatření také obhajuje jako dostačující, přestože připouští, že se jednalo o mimořádnou situaci.


„Nebylo zapotřebí místo více značit. Řidiči se měli přizpůsobit daným podmínkám,“ míní. „Přijali jsme nejrychlejší možné řešení, a to přechodné dopravní značení, které si dali k přejezdu železničáři.“

Jiné mínění má o zajištění bezpečného provozu krajský odbor dopravy. „Takto nefunkční přejezd má zajistit Správa dopravní cesty, protože závada je na jejich majetku,“ uvádí krajská tisková mluvčí Veronika Kindlová. „Jak dále uvádějí pracovníci odboru dopravy, v případě, že jsou závory mimo provoz, má postavit k přejezdu pracovníka, který závory supluje. Tedy v okamžicích, kdy přijíždí vlak, zastavovat dopravu.“


Dlužno podotknout, že provoz na železniční trati, která křižuje „třináctku“, je silně omezený.


„Ve všední dny tudy nejezdí žádné osobní vlaky ve směru Chomutov – Vejprty, jen dva nákladní vlaky,“ podotýká dozorčí provozu železniční stanice Chomutov Antonín Šebesta. „O víkend tudy každý den projedou čtyři vlaky.