Nemohou do nich zajíždět nízkopodlažní autobusy nebo trolejbusy. Město by je mělo upravit do konce roku.
Příliš vysoké obrubníky a krátké zálivy zastávek naprosto stírají výhodu, které nízkopodlažní vozy nabízejí. Řidiči, aby je nepoškodili, zastavují čtvrt až půl metru od kraje nástupiště. Tím pádem cestující musí nastupovat ze silnice.
Na vině je podle náměstka primátorky Jana Řeháka sice správný, ale starý projekt. „Zastávky se začaly stavět a teprve potom nakoupil dopravní podnik nízkopodlažní vozy, které do nich nemohou vjet,“ vysvětluje původ problému Jan Řehák s tím, že zastávky budou v pořádku do konce letošního roku.
Podle vedoucího odboru investic a úřadu územního plánování města Petra Chytry, zatím není jisté, kolik zastávek nevyhovuje. Jejich přesný počet budou zjišťovat příští měsíc. „Máme v plánu objet zastávky společně se zástupci dopravního podniku, abychom zjistili, které z nich nevyhovují,“ uvedl Petr Chytra. Dokud nebude jisté, kolika zastávek se problém týká, nedá se ani určit, kolik bude jejich úprava stát.