Opravená silnice měří téměř dvaadvacet kilometrů. Vede přes Celnou, Myší díru, Výsluní a Černý Potok. Ústecký kraj přišla na sto tři milionů korun, přičemž opravy probíhaly takzvaně za provozu. To znamená, že od začátku rekonstrukce (27. 3. 07) se řidiči na cestě do Vejprt mohli nanejvýš setkat se svedenou dopravou do jednoho pruhu, bez uzavírek.
„Tato silnice je pro horskou oblast Chomutovska klíčová a její význam vzroste po přistoupení České republiky k zemím Schengenské dohody, umožňující volný pohyb osob mezi zeměmi,“ uvedl hejtman Jiří Šulc. Jak také dodal, silnice s novým povrchem přispěje ke zrychlení dopravy z horských měst a obcí.
„Po staré silnici trvala cesta z Vejprt do Chomutova čtyřicet minut, po nové dvacet pět a vlakem hodinu dvacet,“ prohlásil Šulc.
V budoucnu čeká okres Chomutov několik podobných oprav silnic druhé a třetí třídy. Podle hejtmana má dojít na opravu silnice z Vejprt do Klášterce a z Klášterce do Kadaně. Rekonstrukce by se měla dočkat i komunikace mezi Kadaní, Březnem a Údlicemi. V neposlední řadě dojde k obnově bývalé hlavní trasy do Mostu, mezi Chomutovem a Havraní, přičemž náklady by měly zaplatit peníze z Evropské unie.
Jak doplnil mluvčí kraje František Janačík, krajské zastupitelstvo by mělo zanedlouho rozhodnout o několika dalších menších opravách komunikací na Chomutovsku za šestadvacet milionů korun. Mělo by se jednat o silnice Louchov – Domašín, Měděnec – Kamenná, Přísečnice – Kovářská, Kotlina – Přísečnice a o silnici na Petlery. Pokud bude mírná zima, jejich rekonstrukce by mohla začít ještě letos.