Dřážní inspekce se těsně po nehodě ústy svého mluvčí Zdeňka Neusara vyjádřila, že za vykolejení mohl prudký déšť z předešlé noci. Liják měl uvolnit zeminu ze sousedního svahu, na kterou vlak najel.


K nehodě ale došlo nedaleko mostu, jež je součástí nové přeložky silnice I/7 Chomutov – Křimov. Geologové proto zkoumají, jak velké množství zeminy se sesunulo a proč k sesuvu vůbec došlo.
Podle Renné Komínka z Ředitelství silnic a dálnic, který za stavbu mostu zodpovídá, budou výsledky expertizy známé už během dneška. On sám si myslí, že ze strany ŘSD k žádnému pochybení nedošlo.


„Zřejmě za sesuv může příroda a extrémní déšť,“ uvedl včera Deníku Renné Komínek. Podle jeho vyjádření v místě sesuvu vytéká podzemní voda, která je patrná, i když neprší. V kombinaci s extrémním deštěm a jílovitým podložím se pak promáčená zemina mohla uvolnit. „Jsou to ale jen moje domněnky, konkrétní informace budeme vědět v pátek,“ dodal.


Dalším podobným nehodám, dle slov Renné Komínka, může zabránit hráz, která by stála pod svahem u trati a která by zabránila promočené hlíně, aby se dostala na koleje. Její opodstatněnost má opět potvrdit nebo vyvrátit již zmiňovaná expertiza.
Vlak vykolejil při ranní cestě do Vejprt, jedna žena se zranila.