Dopravní podnik spoje zrušil, protože šetří. Jeho vedení tvrdí, že kvůli ekonomické recesi klesly tržby, a to velmi výrazně. „Ubývá zájem o mytí kamionů a nákladních vozů, snižuje se objem reklamy na vozidlech, klesá i počet cestujících,“ uvádí se ve zprávě, kterou zaslal ředitel DPChJ Jiří Melničuk.


Příjmy poklesly právě ve chvíli, kdy dopravní podnik chystá velké investice do nových trolejbusů a autobusů za sta miliony korun. Plánuje se i přechod na časové jízdenky a tarifní pásma, který rovněž bude stát miliony korun.


Snižování nákladů má zamezit tomu, aby se modernizace vozového parku nezastavila. Jedním z úsporných opatření je i zrušení některých trolejbusových spojů.


Změny se týkají všedních dnů a víkendů. Podle dopravního podniku nepojedou trolejbusy, kterou jsou málo využívané, tedy kterými jezdí nejméně lidí. „Změny se v žádném případě nedotknou přepravních špiček,“ ubezpečuje cestující vedení DPChJ.


Odpadnutím některých jízd se prodlouží čekací doby. Po nedávném zdražení je to tak další špatná zpráva pro Chomutováky a Jirkováky.


Nejvíce to odnese „Jirkovský rychlík“


Úbytek nejvíce pocítí všichni, kdo využívali linku číslo 31, která jezdí po „třináctce“ a staví u lesoparku a u lávky. V pracovních dnech totiž ubude 24 spojů a zůstane jich jen osm (celkový přehled viz infobox dole pod článkem).


Od pátku také platí nové jízdní řády, lidé si je mohou zadarmo vyzvednout v přepravních kancelářích nebo u prodejců. Stejně tak jsou k dipozici na webových stránkách DPChJ, bezplatně je možné si nechat jízdní řád poslat na mobilní telefon.
Podle tvrzení dopravního podniku měla být původně omezení ještě mnohem rozsáhlejší.

Změny od 1. 5.

Pracovní dny

č. 20 – mínus 6 spojů/38 zůstane
č. 22 – mínus 6/38 zůstane
č. 31 – mínus 24/8 zůstane
č. 34 – mínus 4/ 38 zůstane
č. 35 – mínus 4/32 zůstane
č. 30 a 33 zůstávají beze změn.

Víkendy

č. 20 – mínus 4/20 zůstane
č. 22 – mínus 6, 20 zůstane
č. 30 – mínus 2/ 22 zůstane
č. 33 – mínus 6/46 zůstane
č. 34 a 35 beze změn, 31 o víkendech nejezdí.