VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Linka č. 33... aneb Kratší trolejbusy už koupit nemohli

CHOMUTOV - Podle dopravního podniku už krátké trolejbusy na lince č.33 nejezdí přeplněné. Zkusili jsme si na vlastní kůži, že ne vždycky je pravda tak růžová.

10.5.2007
SDÍLEJ:

Vnitřek nízkopodlažního trolejbusu.Foto: Deník/ Josef Dušek

„Od té doby, co jsme posílili spoje ve špičce, už od cestujících žádné připomínky k lince č. 33 nemáme,“ prohlásil obchodně dopravní ředitel DPChJ Jiří Kubice na pódiu při Dni s Deníkem. Tam téma krátkých trolejbusů chomutovský deník otevřel, ale podle dopravců v podstatě není co řešit.
Už tehdy jsem se rozhodl. Jízdu trolejbusem, který řada cestujících označuje za horor a dopravci nazývají ekonomickou, vyzkouším na vlastní kůži.
K testu, pro který jsme se v redakci rozhodli, jsem měl nejlepší výchozí pozici. Bydlím totiž poblíž autobusového nádraží v Jirkově, takže mohu na linku č. 33 nasednout hned na začátku.

 

Náhodný spoj

První den testu připadl na pondělí 30. dubna.


Chtěl jsem si vybrat náhodný spoj a povedlo se mi to líp, než bych chtěl. Podle řidičů je to nejhorší v pondělí mezi sedmou a devátou, jenže protože nejsem zrovna ranní ptáče, doběhl jsem až trolejbus, který vyjížděl v 9.08. Jak jsem měl o dvacet minut později zjistit, náhoda ke mně nemohla být krutější.

Jízda začíná

Už na autobusáku nastupuje asi dvanáct lidí. Sedám si dozadu na „čtyřku“, abych dobře viděl, jak se bude trolejbus plnit. Cestou k Horníku míjíme třicítku, která by měla sbírat cestující na naší lince. Žádná senzace nebude, myslel jsem si. Ne že by mě to nějak zvlášť mrzelo, stejně tlačenice nemám rád.
Z Jirkova vyjíždíme v relativně pohodlné sestavě – stojí jen pár lidí. Na druhou stranu ve střední části jsou dva kočárky, takže prostoru není zrovna nazbyt.
Na Písečné pobaveně sleduju zkoumavé pohledy lidí, kteří ze zkušenosti nedůvěřivě koukají do útrob trolejbusu, jestli se tam vejdou. Vešli.
Když přijíždíme na Kamennou, už kvůli lidem kolem mě nevidím ke vstupním dveřím, ale počet cestujících odhaduju tak na šedesát.

 

Březenecká II – přicházejí vtipy

Na první zastávce na Březenecké už situace začíná houstnout. Nastupování už trvá podstatně déle, navíc se zepředu ozve obligátní „postupte si trochu“. Stokilový muž přes uličku vtipkuje cosi o tom, že si sedne někomu na klín.
U sportovní haly se do vozu snaží nacpat další lidi. Není jich mnoho, takže kousek místa si našli. Přesto jich to několik vzdává a zůstávají na zastávce. Nestačím postřehnout, jestli jsou naštvaní, nebo to berou jako úlevu, že se nemusí tlačit s ostatními. Lidi zaplnili i dveřní prostory. „Tímhle jedu naposledy,“ ozve se odtamtud. Je to ženský hlas, ale autorku nevidím.

Březenecká I – a je po srandě…

Opravdová pohroma však přijde na poslední zastávce v kopci. Na nastupování předními dveřmi už evidentně rezignoval i řidič, takže lidé se pokoušejí natlačit se do prostoru zbývajících dveří. Dokonce se doprostřed podaří dostat třetí kočárek i s maminkou (podle jejího zoufalého výrazu to vypadá, že si nechala dva spoje ujet, jen aby si počkala na ten „pohodlný nízkopodlažní“ zázrak).


Cestujících odhaduji přes osmdesát (celková kapacita má být podle oficiálních údajů dokonce ke stovce!) Všichni jsou na sebe nalepení, pomyslný ukazatel kultury cestování klesá někam k sedmnáctému století nebo k vesnickým busům kdesi v Indii.
Když se dá trolejbus do pohybu, většina stojících cestujících má evidentně na mysli pouze dvě věci – něčeho se držet a přežít.
Kdo jel tou třicítkou před námi, že si tu dýcháme na záda (v tom lepším případě) a ještě necháváme na zastávkách ty, kteří se nevešli nebo vejít nechtěli?

Vystupování s prvky akrobacie

Kdo by si myslel, že to nejhorší máme za sebou, byl by zklamán. Několikaminutovou jízdu, která by jen trochu plachého člověka odradila od cestování navždy, přežili všichni s různým stupněm pomačkaných svršků a okopaných nohou. Jenže ve městě přijde na řadu vystupování.
Kdo chce vystoupit dveřmi uprostřed (skoro všichni), musejí se blýsknout jistou dávkou akrobacie, aby se protlačili kolem těch, kteří vystupovat nechtějí, včetně maminek s kočárky. Cestující se drží statečně, většinou jenom vzdychají, případné nadávky jsou tiché.
Říkám si, že masochismu bylo dost a vystupuji také. Zrovna v tu chvíli se nahlas ozve mužský hlas, který jakoby zatoužil mou reportáž podtrhnout. „To je pecka, ty vole, menší trolejbusy už koupit nemohli, kur…“ Jsem už venku, ale ohlížím se po autorovi výroků. Je to mladý muž s potetovanou paží, který do té doby jen nevěřícně koulel očima. „ To mi se.., fakt“ jakoby chtěl dodat ke mně.

Proč?

Abych nebyl nespravedlivý, otestoval jsem další dva ranní spoje – jeden v pátek 4. května a další v pondělí 7. května. Přestože ani v nich nebylo cestování vyložený luxus, přeplněné také nebyly.
Co způsobilo to katastrofické pondělí? Snad tři kočárky? Maminkám bych rozhodně nic nevyčítal, když jim podnik v jízdním řádu slibuje nízkopodlažní trolejbus, není divu, že ho chtějí využít. Jenom náhoda? Kolik takových náhod se stane během týdne, když spojů jezdí desítky denně a já na ni narazil hned při prvním pokusu ze tří ? Co vy na to, pánové z dopravního podniku? Už jste se byli projet v pondělí ráno třiatřicítkou?

Nahravá se anketa
10.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 13 500 Kč Pomocní pracovníci v rostlinné výrobě Pomocní pracovníci v rostlinné výrobě. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Dostavte se k osobnímu jednání vždy v Út, ČT nebo PA od 10:00 do 14:00 hod. (životopis s sebou) na adresu kpt. Jaroše č.p. 510, 432 01 Kadaň 1, , Místo výkonu práce - Kadaň - Tušimice + dle potřeb zaměstnavatele v okrese Chomutov, , Požadujeme - dobrý zdravotní stav, manuální zručnost, pečlivost a spolehlivost, , Náplň práce - pomocné práce při úpravě půdy pro sázení výpěstků, sázení zemědělských rostlin a lesnických výpěstků, úklidové práce v lesnictví a zemědělství, , Pracovní doba od 6,00 - 14,30, 10,00 - 18,30 hod.. Pracoviště: Mp ro-st s.r.o. - přijímací pracoviště, kpt. Jaroše, č.p. 510, 432 01 Kadaň 1. Informace: Vilen Drach, +420 774 301 559. Obchod - Obchod Obchodní zástupce 20 000 Kč Obchodní zástupci Obchodní zástupce/kyně. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: V případě zájmu zaslat strukturovaný životopis na email: info@cipkor.cz, , Místo výkonu práce - Čipkor Czech Group s.r.o. - pracoviště, Čelakovského č.p. 4297, 430 01 Chomutov 1, , Pracovní doba je od 9:00 do 18:00 hod., , Náplní práce je prezentování daného výrobku, komunikace se zákazníky., Nabízíme velmi dobré platební ohodnocení, bonusy, kariérní postup., , Požadujeme - komunikaci na výborně úrovni, časovou flexibilitu, výhodou ruský i německý jazyk (není podmínkou). Pracoviště: Čipkor czech group s.r.o. - pracoviště, Čelakovského, č.p. 4297, 430 01 Chomutov 1. Informace: Kateřina Ciperová, . Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 20 160 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič/ka nákladního vozidla. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20160 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Doporučenku ÚP uplatnit u zaměstnavatele po předchozí telefonické domluvě na č. 474 345 482 v době Po - Pa od 7,00 - 15,00 hod. (životopis s sebou), , Ostatní zájemci volat a domluvit pohovor na tel.č. 474 345 482 ve výše uvedené době nebo zaslat strukturovaný životopis na e-mail: slamova@petromstavby.cz, , Místo výkonu práce - Kadaň (rozvoz na pracoviště v Ústeckém a Středočeském kraji), , Požadujeme - profesní průkaz. Pracoviště: Petrom stavby, a.s. - pracoviště tušimice, 432 01 Kadaň 1. Informace: Jana Slámová, +420 474 345 482. Výroba - Výroba Ruční balič 13 000 Kč Ruční baliči Ruční baliči, plniči a etiketovači. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 13000 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: Dostavte se k osobnímu jednání na adresu: Chomutovská 420, Jirkov - areál pily - vždy v pondělí od 9.00 do 11.00 hod., , Místo výkonu práce - Chomutovská č.p. 420, 431 11 Jirkov 1, , Práce není fyzicky namáhavá.. Pracoviště: Irgon - expo s.r.o. - pracoviště, Chomutovská, č.p. 420, 431 11 Jirkov 1. Informace: Ivan Gončar, .

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Spousta návštěvníků z Čech i Německa se přišla podívat na šlapání a přípravu zelí na zimu.
37

FOTO: Na Lesnou přitáhlo šlapání zelí i jelítka

Oslavy stého výročí republiky se blíží.

Vrátí se Masaryk, k nebi vyletí balonky i ohňostroje

Chomutov nestačil v Karlových Varech a zůstává poslední

Chomutov – Dva góly a jedna asistence zkušeného matadora útočníka Dudy nestačily, ani tato pomoc neodvrátila porážku chomutovských Pirátů.

Žhář, který měl zapálit auto náměstkovi primátora, je ve vazbě

Chomutov – Kriminalisté dopadli muže, který má na svědomí vypálení auta náměstka  primátora Davida Dindy. Skončil ve vazbě.

Být úplně normální mi nikdy nešlo, říká umělec. Po mrtvici kreslí levačkou

Jirkov – Výstavu Milana Tótha slavnostně uvedou v sobotu na zámku Červený Hrádek.

Jak jsme žili v Československu: V pátek se vypravíme do Zásady

Chomutovsko – Každý pátek přinášíme v tištěném vydání Deníku fotky, na kterých se s vámi podíváme do minulosti, do československé minulosti. Další díl naleznete v novinách už v pátek 19. října.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT