VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Linka č. 33... aneb Kratší trolejbusy už koupit nemohli

CHOMUTOV - Podle dopravního podniku už krátké trolejbusy na lince č.33 nejezdí přeplněné. Zkusili jsme si na vlastní kůži, že ne vždycky je pravda tak růžová.

10.5.2007
SDÍLEJ:

Vnitřek nízkopodlažního trolejbusu.Foto: Deník/ Josef Dušek

„Od té doby, co jsme posílili spoje ve špičce, už od cestujících žádné připomínky k lince č. 33 nemáme,“ prohlásil obchodně dopravní ředitel DPChJ Jiří Kubice na pódiu při Dni s Deníkem. Tam téma krátkých trolejbusů chomutovský deník otevřel, ale podle dopravců v podstatě není co řešit.
Už tehdy jsem se rozhodl. Jízdu trolejbusem, který řada cestujících označuje za horor a dopravci nazývají ekonomickou, vyzkouším na vlastní kůži.
K testu, pro který jsme se v redakci rozhodli, jsem měl nejlepší výchozí pozici. Bydlím totiž poblíž autobusového nádraží v Jirkově, takže mohu na linku č. 33 nasednout hned na začátku.

 

Náhodný spoj

První den testu připadl na pondělí 30. dubna.


Chtěl jsem si vybrat náhodný spoj a povedlo se mi to líp, než bych chtěl. Podle řidičů je to nejhorší v pondělí mezi sedmou a devátou, jenže protože nejsem zrovna ranní ptáče, doběhl jsem až trolejbus, který vyjížděl v 9.08. Jak jsem měl o dvacet minut později zjistit, náhoda ke mně nemohla být krutější.

Jízda začíná

Už na autobusáku nastupuje asi dvanáct lidí. Sedám si dozadu na „čtyřku“, abych dobře viděl, jak se bude trolejbus plnit. Cestou k Horníku míjíme třicítku, která by měla sbírat cestující na naší lince. Žádná senzace nebude, myslel jsem si. Ne že by mě to nějak zvlášť mrzelo, stejně tlačenice nemám rád.
Z Jirkova vyjíždíme v relativně pohodlné sestavě – stojí jen pár lidí. Na druhou stranu ve střední části jsou dva kočárky, takže prostoru není zrovna nazbyt.
Na Písečné pobaveně sleduju zkoumavé pohledy lidí, kteří ze zkušenosti nedůvěřivě koukají do útrob trolejbusu, jestli se tam vejdou. Vešli.
Když přijíždíme na Kamennou, už kvůli lidem kolem mě nevidím ke vstupním dveřím, ale počet cestujících odhaduju tak na šedesát.

 

Březenecká II – přicházejí vtipy

Na první zastávce na Březenecké už situace začíná houstnout. Nastupování už trvá podstatně déle, navíc se zepředu ozve obligátní „postupte si trochu“. Stokilový muž přes uličku vtipkuje cosi o tom, že si sedne někomu na klín.
U sportovní haly se do vozu snaží nacpat další lidi. Není jich mnoho, takže kousek místa si našli. Přesto jich to několik vzdává a zůstávají na zastávce. Nestačím postřehnout, jestli jsou naštvaní, nebo to berou jako úlevu, že se nemusí tlačit s ostatními. Lidi zaplnili i dveřní prostory. „Tímhle jedu naposledy,“ ozve se odtamtud. Je to ženský hlas, ale autorku nevidím.

Březenecká I – a je po srandě…

Opravdová pohroma však přijde na poslední zastávce v kopci. Na nastupování předními dveřmi už evidentně rezignoval i řidič, takže lidé se pokoušejí natlačit se do prostoru zbývajících dveří. Dokonce se doprostřed podaří dostat třetí kočárek i s maminkou (podle jejího zoufalého výrazu to vypadá, že si nechala dva spoje ujet, jen aby si počkala na ten „pohodlný nízkopodlažní“ zázrak).


Cestujících odhaduji přes osmdesát (celková kapacita má být podle oficiálních údajů dokonce ke stovce!) Všichni jsou na sebe nalepení, pomyslný ukazatel kultury cestování klesá někam k sedmnáctému století nebo k vesnickým busům kdesi v Indii.
Když se dá trolejbus do pohybu, většina stojících cestujících má evidentně na mysli pouze dvě věci – něčeho se držet a přežít.
Kdo jel tou třicítkou před námi, že si tu dýcháme na záda (v tom lepším případě) a ještě necháváme na zastávkách ty, kteří se nevešli nebo vejít nechtěli?

Vystupování s prvky akrobacie

Kdo by si myslel, že to nejhorší máme za sebou, byl by zklamán. Několikaminutovou jízdu, která by jen trochu plachého člověka odradila od cestování navždy, přežili všichni s různým stupněm pomačkaných svršků a okopaných nohou. Jenže ve městě přijde na řadu vystupování.
Kdo chce vystoupit dveřmi uprostřed (skoro všichni), musejí se blýsknout jistou dávkou akrobacie, aby se protlačili kolem těch, kteří vystupovat nechtějí, včetně maminek s kočárky. Cestující se drží statečně, většinou jenom vzdychají, případné nadávky jsou tiché.
Říkám si, že masochismu bylo dost a vystupuji také. Zrovna v tu chvíli se nahlas ozve mužský hlas, který jakoby zatoužil mou reportáž podtrhnout. „To je pecka, ty vole, menší trolejbusy už koupit nemohli, kur…“ Jsem už venku, ale ohlížím se po autorovi výroků. Je to mladý muž s potetovanou paží, který do té doby jen nevěřícně koulel očima. „ To mi se.., fakt“ jakoby chtěl dodat ke mně.

Proč?

Abych nebyl nespravedlivý, otestoval jsem další dva ranní spoje – jeden v pátek 4. května a další v pondělí 7. května. Přestože ani v nich nebylo cestování vyložený luxus, přeplněné také nebyly.
Co způsobilo to katastrofické pondělí? Snad tři kočárky? Maminkám bych rozhodně nic nevyčítal, když jim podnik v jízdním řádu slibuje nízkopodlažní trolejbus, není divu, že ho chtějí využít. Jenom náhoda? Kolik takových náhod se stane během týdne, když spojů jezdí desítky denně a já na ni narazil hned při prvním pokusu ze tří ? Co vy na to, pánové z dopravního podniku? Už jste se byli projet v pondělí ráno třiatřicítkou?

Nahravá se anketa
10.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Výroba - Výroba Ruční balič 13 000 Kč

Ruční baliči Ruční baliči, plniči a etiketovači. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 13000 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: Dostavte se k osobnímu jednání na adresu: Chomutovská 420, Jirkov - areál pily - od 10.00 do 13.00 hod., , Místo výkonu práce - Chomutov. Pracoviště: Irgon - expo s.r.o. - pracoviště, Chomutovská, č.p. 420, 431 11 Jirkov 1. Informace: Ivan Gončar, .

Věda a výzkum - Věda a výzkum Chemičtí technici, chemici 15 000 Kč

Fyzikální chemici, chemici analytici laborant/ka - analytik/analitička. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 19000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Postup přihlášení: nejdříve poslat profesní životopis na e-mail: ustak@eto.vurv.cz; na ústní pohovor budou pozvány pouze osoby z užšího výběru., , Místo výkonu práce - Výzkumná stanice v Chomutově, , Požadavky: minimálně středoškolské vzdělání chemického směru, praxe v laboratoři v rozsahu min. 50 % z celkového rozsahu praxe (s výjimkou čerstvých absolventů)., , Obor: agrochemie a ochrana životního prostředí, , Podmínky práce: platové zařazení dle tabulek (vzdělaní, praxe), odhadem cca 15-19 tis. Kč za měsíc, možné navýšení dle zásluh, jednosměnný provoz, plný pracovní úvazek, na dobu určitou (2 roky), prodloužení na další období je možné (podle toho, jak se pracovník osvědčí)., , Benefity: dovolená 25 dnů, "sick days", příspěvky na stravování cca 1150,-Kč měsíčně, příspěvek na penzijní připojištění 300,- Kč měsíčně. Pracoviště: Výzkumný ústav rostlinné výroby, v.v.i. - oddělení ekotoxikologie chomutov, Černovická, č.p. 4987, 430 01 Chomutov 1. Informace: Sergej Usťak, .

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 16 500 Kč

Řidiči vysokozdvižných vozíků Řidiči vysokozdvižných vozíků. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Doporučenku ÚP uplatnit u zaměstnavatele po předchozí telefonické domluvě na č. 471 121 126 v době Po - Pa od 8,00 - 10,00 hod. (životopis s sebou), , Ostatní zájemci volat a domluvit pohovor na tel.č. 471 121 126 v době Po - Pa od 8,00 - 10,00 hod. (životopis s sebou) , nebo zaslat strukturovaný životopis na e-mail: Ivana.Ctvrtnickova@thun.cz, , Místo výkonu práce - Pražská č.p. 435, 431 51 Klášterec nad Ohří 1, , Požadujeme - řidičský průkaz "B" nebo 2 roky praxe s řízením vysokozdvižných vozíků , , Požadujeme - vyučení jakékoliv - v oboru výhodou, , Pracovní doba - 6,00 - 14,30 hod.. Pracoviště: Thun 1794 a.s. - závod klášterec, Pražská, č.p. 435, 431 51 Klášterec nad Ohří 1. Informace: Ivana Čtvrtníčková, +420 471 121 126.

Výroba - Výroba Manipulační dělníci ve výrobě 18 000 Kč

Manipulační dělníci ve výrobě Operátor/ka výroby. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 22500 kč. Volných pracovních míst: 25. Poznámka: Doporučenku ÚP uplatnit u zaměstnavatele po předchozí telefonické domluvě na č. 474 616 610 v době Po - Pa od 9,00 - 15,00 hod. (životopis s sebou), , Ostatní zájemci volat a domluvit pohovor na tel.č. 474 616 610 nebo zaslat strukturovaný životopis na e-mail: helena.gerstnerova@donaldson.com, , Místo výkonu práce - DONALDSON CZ, Průmyslová 11,431 51 Klášterec nad Ohří, , Nabízíme - příspěvek na dopravu, stravenky, příspěvek 2000,- za nepřetržitý provoz. Pracoviště: Donaldson czech republic s.r.o. - industrial park verne (lokalita a5), Průmyslová, č.p. 11, 431 51 Klášterec nad Ohří 1. Informace: Helena Gerstnerová, +420 474 616 610.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Při přehrabování popelnice zažil šok. Bezdomovec v ní nalezl mrtvého novorozence

Další díl seriálu Jak jsme žili přinese fotografie z historie Pionýru v Jirkově.

Jak jsme žili v Československu: Pionýři, malované děti z Jirkova

Je nejvyšší čas na výběr dětského tábora. Oblíbené lokality se rychle zaplňují

Ústecký kraj - Jak poznat kvalitní letní tábor pro vaše ratolesti? Hlavně podle referencí.

Spořice lákají na víkendové farmářské trhy i tombolu

Spořice - Návštěvníci farmářských trhů si poslechnou muziku a prostřednictvím tomboly podpoří nemocného chlapce.

Chov vzácných zvířat v Ústí je v ohrožení. Další zoo v kraji investují

Ústí nad Labem, Chomutov/ANKETA/ - Ústeckou zoologickou zahradu trápí zastaralé pavilony. V Chomutově plánují postupnou obnovu.

Města na severu Čech posvětila nový model fungování vodárenství

Teplice - Nový model fungování vodárenství posvětili starostové měst a obcí na severu Čech. Na čtvrteční valné hromadě v Teplicích odsouhlasili vlastnický model se servisním prvkem.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT