To však může přinést zdržení. Než policisté volajícího vyslechnou a předají mu nový kontakt, může uběhnout několik minut.
O potížích s voláním ví i velitel kadaňské policie.

„Některým lidem hovory skáčou do Chomutova. Zkoušeli jsme to upravit, ale nejde to,“ řekl velitel Jindřich Drozd. Podle něho je chyba na straně telefonního operátora. „Někdo to prostě nedomyslel,“ dodává Drozd.


Na chomutovském pracovišti se se zbloudilými hovory vypořádávají dvěma způsoby.

„Volajícímu řekneme, že se dovolal k nám, a dáme mu správné číslo. Pokud je to něco akutního, tak kolegy informujeme sami,“ popsal postup tiskový mluvčí chomutovské městské policie Vladimír Valenta.


Problém trápí zřejmě nejvíce kadaňské obyvatele, protože ti se někdy dovolají namísto do domovského města, do Klášterce.


Ta pak informace předá dál.

„Někdy se to stane. Místní s tím problémy ale nemají, většinou znají naši telefonní linku,“ říká velitel kláštereckých strážníků Petr Hörbe.


Přesměrování hovorů do jiného města se stává pouze při volání z mobilních telefonů. Z pevné linky a z telefonní budky na území města se člověk dovolá správně.


Oslovení operátoři přiznávají, že problém může nastat.


„Pokud zákazník T-Mobile volá číslo 156, může být přepojen na oddělení městské policie ve městě, ve kterém se přitom nenachází,“ uvedla tisková mluvčí T–mobile Martina Kemrová. Podle ní tísňová volání zajišťuje jiná společnost, Teléfonica O2.


„Způsob směrování tísňových linek neumožňuje detailnější členění, než na okresy. Jakékoliv zvětšení tohoto rozlišení je mimo naše technické možnosti,“ uvedl mluvčí společnosti O2 Petr Žabka.


Oslovení strážníci to však jako velký problém nevidí. Požadavky předají svým kolegům, a ti je vyřídí. „Je to naše práce. Více nás obtěžují vtipálci nebo anonymové, kteří do sluchátka nemluví nebo hned zavěsí,“ popsal Valenta z chomutovské městské policie.