Důvodů, proč část silnice není v současné chvíli bezpečná, je více. Silný dopravní provoz, přemíra kamiónů, ale především chybějící levý odbočovací pruh, který by zajistil řidičům, jedoucím do Údlic nebo Března bezpečné odbočení.


„Silnice je úzká, stávající šířkové poměry neumožňují jeho vybudování,“ reaguje na dotaz ohledně odbočovacího pruhu Vlastimil Schörfer z chomutovské dopravní policie.
Jelikož se na tepně z Chomutova do Prahy počítá se stavbou přeložky, povede tudy čtyřproudová komunikace, o rozšíření komunikace a vytvoření odbočovacího pruhu nemůže být v tuto chvíli řeč. Byly by to prý vyhozené peníze.


Jediným reálným řešením, jak zvýšit bezpečnost na zmiňovaném kilometrovém úseku je podle Vlastimila Schörfera změna dopravního značení. „Jedná se o snížení rychlosti na sedmdesát kilometrů v hodině a zákaz předjíždění,“ naznačuje Schörfer. „Návrhy řešení jsme předali správci komunikace. Ti jsou jediní, kdo je může uvést do praxe,“ dodává. A podle všeho uvede.


Podle náměstka Ředitelství silnic a dálnic Tomáše Hofmanna má organizace na uvedené změny čas až do konce března. Pokud bude ale stavařům přát počasí, budou požadavky dopraváků uvedeny v praxi před termínem. „Když je silnice mokrá a nasolená, nejde na vozovce dopravní značení malovat. Aby na ní vydrželo, musí být suchá,“ Hofmann.


Problém představuje i výroba značek. „Požadavky jsme značkařům už předali. Vzhledem k tomu, že se srovnává naše dopravní značení s požadavky Evropské unie, jsou zavaleni prací.“