Cesta k zóně


Již nyní je to, že by v průmyslové zóně vznikla pracovní místa, téměř jisté. „Jedna firma nám už potvrdila, že až bude silnice v Zaječické, začne se v zóně stavět,“ oznamuje vedoucí odboru majetku města a útvaru investic městského úřadu Milan Reiner. „Volných pozemků je tam více, takže pokud k nim povede kvalitní přístupová cesta, ostatní firmy určitě projeví zájem,“ dodává.


Dosud firmy, které zde chtěly stavět, požadovaly pohodlný vjezd, aby nemusely jezdit po Chomutovské ulici. Teď se konečně dočkají a průmyslová zóna se bude moct dál rozvíjet.


Nová silnice bude navazovat na současnou Zaječickou ulici. Novou komunikací pak budou moci auta do průmyslové zóny Jirkov- střed jezdit, když ze silnice v Zaječické ulici odbočí před sadem vpravo.


Silnice pro lidi


Obyvatelé rodinných domků, kolem kterých nová silnice povede, požádali město, aby současně se stavbou silnice udělali i protihluková opatření. „Město jejich žádosti vyhovělo a společně s investorem vybuduje protihlukovou stěnu a vysadí novou zeleň,“ říká Milan Reiner. Kromě toho by do průmyslové zóny neměly jezdit žádné návěsy a tahače.

„Navíc v průmyslové zóně by měla vzniknout drobná výroba, takže by dopravu neměly zajišťovat žádné tahače a návěsy, které by způsobovaly větší hluk“ dodává místostarosta Jaroslav Cingel.


Jirkovákům z ulice Za Pilou stavba silnice přinese ještě jedno plus. Kromě toho, že hluk ze silnice by měl být omezen, bude nová komunikace určena také jim. „Zabijeme dvě mouchy jednou ranou. Domky Za Pilou nemají vlastní komunikaci, dneska tam je napůl prašná cesta a spodní část ulice Za Pilou je úzká pro vybudování nové silnice. Proto nám to také dopraváci nedoporučili, říká Cingel.


Přijdou další investoři?


Firma C&C plast, která má zájem v zóně stavět, již funguje v Chomutově. Zaměstnává kolem stovky zaměstnanců.


Pro propojení průmyslové zóny s ostatními komunikacemi již bylo vytvořeno několik variant. Původní průmyslová zóna měla být napojena na farmu a osadu. Silnice měla být souběžná se třináctkou a někde v polovině se na ní napojit. Samotný sjezd na třináctku by však stál kolem dvaceti milionů.


Navíc, aby byla celá průmyslová zóna průjezdná, muselo by se jezdit i přes soukromé pozemky.


Firma C&C Plast zabere asi třetinu volné plochy. Ta čítá několik hektarů. „Mohly by se sem vejít ještě dvě přibližně stejně velké haly,“ odhaduje Milan Reiner.


Stavět by se mohlo začít už na přelomu září a října. „Územní řízení trvá tak dva měsíce, dva měsíce se pak vyřizuje stavební povolení. To bychom mohli mít snad v červenci. Potom se ještě musí udělat výběrové řízení.,“ informuje Milan Reiner.


Stavba nové komunikace i s protihlukovými bariérami bude stát tři a půl milionu korun.