Perštejn - Vejprty


Perštejn- VejprtyPerštejn - Vejprty
Úsek, který má projít rekonstrukcí, je veden od odbočky ze „třináctky“ na Perštejn. Dále pak vede přes obce Vykmanov, Dolní a Horní Halži, Kovářskou až do Vejprt. Celkem by tedy mělo být opraveno téměř dvacet kilometrů, na které se podle sestaveného projektu počítá s více jak sto sedmdesáti miliony korun.


Starostové Perštejna a Vejprt jsou plánem rekonstruovat tyto komunikace nadšeni a doufají, že se dotace podaří získat. Trasa, která má být opravována, prochází skrz celý Perštejn. „Silnice je v dezolátním stavu. Od křižovatky na Vykmanov už nemá cesta se silnicí nic společného. Je to samá díra a vymlácený kanál,“ popisuje stávající stav starosta Perštejna Pavel Štětina. „Každopádně jsme rádi, sami bychom na opravu neměli,“ dodává.


Obě dvě obce vyšly Ústeckému kraji vstříc a podstoupily potřebné kroky. Perštejnští pozemky, které patří k silnici, zapůjčí kraji a Vejprty mu je prodají. Jednou z podmínek tohoto programu totiž bylo, aby byly vypořádány majetkové vztahy. Což je u silnic někdy dost velký problém.

 

Údlice- Kadaň- Klášterec


O dotaci na rekonstrukci silnic zažádal Ústecký kraj také ve směru z Údlic až do Klášterce nad Ohří. Tato cesta je vedena místními komunikacemi od křižovatky s Údlicemi a silnicí I/7. Trasa pak pokračuje přes Březno, po hrázi Nechranické přehrady až do Kadaně po silnici druhé třídy. Odtud se bude ještě v rámci projektu opravovat úsek mezi Kadaní do Klášterce nad Ohří až k silnici I/13.


Celkem se jedná skoro o dvacet sedm kilometrů, na které bude zapotřebí téměř dvě stě devadesát dva milionů korun.


„Oprava těchto silnic byla nejlépe projektově připravena a splňovala podmínky projektu,“ vysvětlil výběr František Janačík, z úseku tiskových informací Ústeckého kraje.


Zda se dotace na rekonstrukce získají, se bude vědět do konce dubna. Pokud vše proběhne podle očekávání, mohlo by se začít opravovat už na podzim.