V dnešní době jsou v nabídce pestré druhy ovoce a zeleniny. A patří mezi nejzdravější a také nejdražší potraviny. Proto každý zákazník chce mít na výběr to nejkvalitnější zboží a ne se přehrabovat v bedýnce se zeleninou, aby našel ucházející kousek…


V redakci Chomutovského deníku jsme se rozhodli pro malý průzkum a prošli pět supermarketů v Chomutově. Zaměřili jsme se cíleně na zkažené ovoce a zeleninu. Bohužel, v každém ze supermarketů jsme pár zkažených kousků našli.


V úterý 3. února odpoledne jsme se vydali do Globusu, Kauflandu, Normy, Lidlu a Billy. Nutno dodat, že jsme se nechovali jako normální zákazníci – zatímco ti přebírají v koších s ovocem a zeleninou, aby našli co nejlepší kousky, my jsme naopak hledali plody, které tam nemají co dělat.


Nejdříve jsme se stavili v Normě v Prioru. I když jsme nenašli žádné shnilé kousky, už na pohled bylo vidět, že ovoce a zelenina zde nedosahuje velké kvality. Hned na vrchu ležel špatný pomeranč. Našli jsme také nahnilou mandarinku. Hodně mizernou kvalitu měla i rajčata.


V Globusu byl celkově pohled na ovoce a zeleninu pěkný. Ale také jsme nalezli pár výjimek. Například mezi zdravými citróny ležely dva shnilé. A to jsme nemuseli ani dlouho hromadu prohrabávat. Také mezi grepy jsme našli hned na kraji jeden nahnilý. Opět npět nejhorší byly papriky a rajčata.

V Kauflandu byla horší kvalita ovoce než zeleniny. Zase jsme nalezli nahnilý citrón, grep a také mandarinky s černými fleky.
Billa (bývalá Delvita) měla bezchybné ovoce, zato zelenina na tom byla o hodně hůř. Nejhorší, a to celkově ve všech supermarketech, byly rajčata a papriky.


A poslední Lidl u autobusového nádraží, kde měli pěkné ovoce. Našli jsme jen omlácenou hrušku. Opět nejhorší tady byly již už zmíněné druhy zeleniny.


Je pravda, že se ovoce do supermarketů dodává po tunách. A protože je to zboží, které se rychle kazí, nedá se úplně zabránit tomu, aby zákazníci v hromadách ovoce a zeleniny nenašli i shnilé kousky. Prodejny se snaží maximálně kontrolovat své zboží, ale i přesto se občas nějaký ten shnilý citrón objeví. O tom jsme se nakonec přesvědčili sami.


A co na to přímo v dotčených obchodech? Oslovili jsme zástupce dvou největších.


V hypermarketu Globus prý provádí několikastupňovou kontrolu ovoce a zeleniny. „Kontrolu provádíme už na skladu. Potom když jde zboží na prodejnu a nakonec při vybalování zboží v prodejně,“ popisuje mluvčí hypermarketu Globus, Boris Malý.


V Kauflandu prý ovoce a zeleninu kontrolují průběžně. „Naší zaměstnanci provádějí kontrolu čerstvosti zboží každou hodinu, aby se nedostatky mohly ihned odstranit z prodeje. Tyto kontroly jsou dokumentovány kontrolními protokoly. Jinak samozřejmě každé ráno navážíme čerstvé zboží na úsek ovoce a zeleniny,“ sděluje Deníku mluvčí Kauflandu Michael Šperl. „My samozřejmě nechceme, abychom prodávali zkažené potraviny. A jsme rádi, že jste nás na to upozornili,“ dodal.

Autor: Pavla Gavdunová