Jde o nejfrekventovanější úsek na této komunikaci. Řidiči se díky nové silnici vyhnou u Prahy třem obcím, Pavlovu, Jenči a Hostivicím, kde se pravidelně tvořily dlouhé kolony aut.

Pro řidiče z jižní části kraje nově otevřený úsek přinese zrychlení cesty do Prahy až o několik desítek minut.

Silnici Praha – Karlovy Vary budou pravděpodobně stále častěji využívat při cestách do hlavního města hlavně řidiči ze Žatecka, neboť doprava na paralelní silnici I/7 Praha – Chomutov často kolabuje. Hlavně úsek mezi Slaným a Louny už kapacitně nestačí, další komplikace a omezení bude v nejbližších letech přinášet výstavba rychlostní silnice R7.


Cena: tři miliardy

Nově otevřený úsek rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Pavlovem naváže na rychlostní okruh kolem hlavního města, na druhé straně na už postavenou čtyřproudovou silnici mezi Pavlovem a Novým Strašecí. Trasa Praha – Pavlov se měla začít stavět už v roce 2003, na stavbu ale nejprve nebyly peníze, pak se protahovalo výběrové řízení na dodavatele. K zahájení výstavby došlo až na jaře roku 2005, dokončení se podařilo o rok urychlit.

Nový úsek severně míjí Pavlov, Jeneč a Hostivice, na trase jsou u Hostivic a Jenče dvě mimoúrovňové křižovatky. Nad silnicí by v budoucnu měla vést nová přistávací dráha ruzyňského letiště, pro tunel už byly vybudovány základy. Nový úsek silnice stál téměř tři miliardy korun.

Rychlostní silnice R6 má v budoucnu měřit přibližně 165 kilometrů. S nově otevřeným úsekem u Prahy bylo zatím postaveno padesát kilometrů.
Stavba bude hotová v roce 2011

V současné době se na R6 stavějí úseky mezi Chebem a Karlovými Vary, obě západočeská města by čtyřproudová silnice měla kompletně spojit v roce 2011.

K dostavbě rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Karlovými Vary má dojít zhruba kolem roku 2015. V příštím roce se mají začít stavět dva úseky – čtyřkilometrový mezi Lubencem a Bošovem na Podbořansku a osmikilometrový z Karlových Varů do Olšových Vrat.