Chomutovskému deníku to potvrdil Pavel Kaiser z chomutovského dopravního inspektorátu.
Podle něj policisté evidují na této silnici pouze jednu jedinou nehodu. „Stala se krátce po otevření přeložky. Navíc se jednalo o srážku se zvěří,“ uvedl.
Jak k tomu dodal, z hlediska dopravní policie se jedná o velice bezpečný úsek, který je širší než takzvaná stará „sedmička“ vedoucí horskými obcemi Domina a Krásná Lípa. Nehody se podle něho na nové trase převážně stávají na odbočce do Výsluní a dál u Hory Svatého Šebestiána.


„Jezdím tu často do Německa a na této silnici se cítím opravdu bezpečně. Hlavně je to rychlejší, než projíždět padesátkou několika vesnicemi,“ odpověděl na dotaz Deníku dlouholetý řidič František Konopka.
Dopravní policisté zatím čekají na zimu. Výbornou statistiku totiž mohou nové přeložce pokazit zimní námrazy. „Na staré silnici také bylo nejvíce nehod v zimním období,“ potvrzuje Pavel Kaiser.


Od Nového roku navíc může na nové silnici podstatně zhoustnout provoz, protože hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána se vstupem do Schengenského prostoru otevře i pro kamiony.
Celková délka úseku Křimov-Chomutov je 6,8 kilometru. Náklady na jeho stavbu, včetně 336 metrů dlouhého mostu, dosahují výše 3,1 miliardy korun.
Obchvat Chomutova, na kterém „sedmička“ leží, se má v budoucnu napojit na mimoúrovňovou křižovatku poblíž obce Vysočany. Celá nová rychlostní silnice I/7 má vést od hranic s Německem až do Prahy.


Souhrnné náklady na stavbu podle propočtů dosahují deseti miliard korun. Dokončena má být za tři roky, v roce 2010. Reálné odhady ale hovoří o roku 2014.