Vlhkost a mráz totiž zhoršují kvalitu zrání asfaltu.
„Příští týden je z tohoto pohledu nepříznivý, takže práce pozastavíme, ale jakmile budou teploty kolem čtyř stupňu, můžeme pokračovat,“ přibližuje ředitel Ředitelství silnic a dálnic Renné Komínek. „Bohužel systém oprav je složitý a ti, kdo rozhodují o přidělování financí na ně, neberou v potaz další termíny.

Pak se stává, že časově ztrácíme na realizaci,“ odpovídá na otázku, proč nejsou kapacity stavebních prací lépe rozvrženy do celého roku.
Dalším důvodem zvýšeného úsilí stavařů na silnicích je, že ze stavby přeložky Chomutov – Křimov zbylo sto miliónů korun. Ty byly využity na opravu navazujících silnic, dotčených stavbou přeložky.


Souběžně probíhají souvislé opravy povrchu silnice I/ 7 z Chomutova na Prahu, především od křižovatky smrti dál. Přestože měly být dokončeny s posledním prosincem, už teď je téměř jisté, že stavaři šibeniční termín nedoženou.
„Než abychom je provedli za stávajícího počasí nekvalitně, raději si počkáme na oteplení a dokončení posuneme do příštího roku,“ dodává Komínek.
Řidiči by si tak měli dávat větší pozor, protože se budou pohybovat po frézovaném povrchu. Tato část oprav vyjde na 60 miliónů korun.
Vozovka se frézuje také na silnici I/13 ve směru od Mostu do Chomutova. Provoz je sveden do jednoho pruhu.