Důvod? Lidé je nevyužívali a jejich provoz se nevyplatil.

„Hlavním důvodem je velmi nízká poptávka ze strany cestujících,“ uvedl ředitel linkové dopravy DPCHJ Milan Toms.


Podle statistik jelo v průměru posilovým vozem sedm či osm lidí, střední autobus má kapacitu dvaadvacet míst. „Tuto nepříznivou bilanci umocňuje fakt, že se doposud nepodařilo autobus využít i na zpáteční cestě,“ přidal další důvod Toms.


Autobus tak byl neefektivní a DPCHJ na něm prodělával. Konec posil oželela jeho pravidelná zákaznice Eva Blažková. „Je to škoda, byla jsem v Praze o třičtvrtě hodiny rychleji a autobus byl komfortní. Moc lidí jím nejezdilo, ale možná to je chřipkami a zkouškovým obdobím, kdy studenti tak často nejezdí,“ myslí si mladá žena.


Dopravní podnik ale posily nezatratil definitivně. V případě přetlaku cestujících či jejich zájmu je připraven je znovu na silnice poslat.