Za den bez povinného ručení totiž chce Česká kancelář pojistitelů od dvaceti do tří set korun. Od nového roku se to týká i vozidel, které vůbec po silnici nejezdí, nebo dokonce ani fyzicky neexistují.
V únoru rozešle kancelář na deset tisíc dopisů, ve kterých žádá uhrazení částek za každý den, za který nebylo placené povinné ručení. Třeba u Felicie je to částka kolem padesáti korun za den, to znamená patnáct set korun za měsíc. Nezaplacení povinného ručení se tak pořádně prodraží.
Koncem října bylo na Chomutovsku podle České kanceláře pojistitelů bez povinného ručení na třináct tisíc vozidel. Novější statistiky nemá k dispozici a v nejbližší době se ani dělat nebudou.
Zájemci o odhlášení auta z registru vozidel tak ke konci roku zcela zavalili magistrát, protože chtěli nepoužívané miláčky co nejrychleji odhlásit.
Přesto se ne všem povedlo nepohodlného břemena zbavit. Podle vedoucího dopravního odboru magistrátu Bedřicha Rathouského bylo za celý rok 2008 odhlášeno asi tisíc vozidel. V době největšího náporu na konci prosince, to bylo za dva týdny na tři sta šedesát aut.
Řidiči odhlašují dál
Řidiči ale v odhlašování pokračují i v novém roce, jen za leden a první dny v únoru zmizelo z registru na šest set šedesát aut. „Ano, zjevně je zájem o trvalé vyřazení vozidel z registru vyšší,“ potvdil Rathouský.
Ne všichni ale dostanou dopis s pokutou už v únoru. Kancelář jich rozešle pouze deset tisíc, celkově je v České republice několik set tisíc nepojištěných aut.
Zaplacení garančního příspěvku, který vyžaduje Česká kancelář pojistitelů ale nenahrazuje povinné ručení. Je to pouze forma pokuty, ze které se později hradí nehody, způsobené nepojištěnými auty.
„Naším cílem není represe, ale aby všichni motoristé jezdili pojištění. Doporučujeme všem, kterých se problém týká, aby ho řešili, lépe pozdě než nikdy,“ uvedl pro Deník Jakub Hradec z České kanceláře pojistitelů.