O tom, že Klášterec potřebuje silniční obchvat, se mluví už drahně let. Po několika letech, kdy tento projekt byl u ledu, se konečně začalo něco dít. Státní společnost Ředitelství silnic a dálnic ŘSD, která by v budoucnu měla být zhotovitelem stavby, si nechává zpracovat studie vlivu na životní prostředí. „Studie budou probíhat po celý příští rok. Existují tři varianty obchvatu, které se budou posuzovat právě z hlediska ekologické zátěže, ale například i z pohledu finančního,“ řekla Deníku tisková mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.


Jak z jejích slov vyplynulo, v současné době existují tři různé trasy obchvatu. První je takzvaná severní tunelová varianta. Silnice by vedla nad Ciboušovem a pokračovala do tunelu nad Útočištěm. Druhá varianta je takzvaná kompromisní, silnice opět povede nad Ciboušovem, ale pak by pokračovala do prostoru mezi městem a Útočištěm. Poslední varianta – automobily by jezdily pod Ciboušovem i pod Útočištěm.
Jaká varianta bude nakonec vybrána, je zatím ve hvězdách. Jednat a rozhodovat o tom bude stát, Ústecký kraj a jasné stanovisko by mělo zaznít i z kláštereckého zastupitelstva. Ti před časem sice podpořili nejdražší severní tunelovou variantu za přibližně tři miliardy korun, ale jasná shoda mezi nimi nepanuje.


„Každá varianta má mezi lidmi i zastupiteli své odpůrce i příznivce,“ potvrdil klášterecký místostarosta Stanislav Stehlík. Jak dále řekl, pro město by bylo dobré, kdyby konečný verdikt padl co nejdříve. „Na většině pozemcích všech tří tras se v současné době podle našeho územního plánu nesmí stavět. Město bude zanedlouho tvořit nový územní plán, bylo by tedy dobré, jednu variantu definitivně vybrat a neblokovat tak zbytečně zbylé pozemky,“ uvedl klášterecký místostarosta.


A kdy by se obchvat mohl začít stavět? „Počítáme s datem 2020. Ovšem tyto projekty jsou velmi živé a datum se může změnit. Záleží na rozhodnutí vlády,“ dodala na závěr mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.