„V současné době dokončujeme spojení mostu přes údolí Hačky,“ uvedl ředitel chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Renné Komínek. „Příští čtvrtek na jeho stavbu použijeme poslední kubický metr betonu,“ poznamenal.
Celý úsek přeložky by podle něho měl být hotový k 30. červnu. Po tomto datu se už bude dát po nové silnici jezdit, a to i přesto, že dosud v rozpočtu stavby chybějí stovky milionů korun
„Na úplnou dostavbu schází asi čtyři sta milionů. Termín zprůjezdnění to ale neohrozí. Z velké části se jedná o peníze na okolní úpravy,“ vysvětlil Renné Komínek.
Se stavbou přeložky se začalo v roce 2004 a plánovaný konec, připadající na 30. červen 2007, bylo podle mnohých šibeniční datum. „Aby se vše stihlo, musí firmy nakupovat drahou techniku a náklady se zvyšují o to víc,“ prohlásil například minulý rok Jaromír Pešek, ředitel společnosti Stavby silnic a železnic, která se na stavbě podílí.
Celková délka úseku Křimov-Chomutov je 6,8 kilometru. Náklady na jeho stavbu, včetně 336 metrů dlouhého mostu, dosahují výše 3,1 miliardy korun.
Obchvat Chomutova se má v budoucnu napojit na mimoúrovňovou křižovatku poblíž obce Vysočany. S její výstavbou se počítá už na letošní rok. Celá nová rychlostní silnice I/7 má vést od hranic s Německem až do Prahy. Náklady na stavbu podle propočtů dosahují deseti miliard korun. Dokončená má být v roce 2010. Reálné odhady ale hovoří o roku 2014.