Proč nejezdí linka 31, nejkratší rychlík? V létě by ho lidé ještě více než jindy ocenili.


Nejezdí protože by to nemělo žádný efekt. Je výluka trolejbusové dopravy, kvůli opravě mostu přes silnici I/13. Rychlost během výluky by zaručena nebyla.


Jak vidíte zrušení linky, která zajížděla na Horník? Nebyla to chyba? Z řad lidí se ozývají záporné ohlasy.


Než jsme omezili zajíždění do Horníka, dělali jsme minimálně patnáct průzkumů. Potvrdilo, se, že tak časté zajíždění do této oblasti bylo zbytečné. Je to otázka názoru. Každý člověk to vidí jinak. Chtěli jsme vyhovět lidem na Horníku, ale naopak, právě toto byla ta chyba. Byl jsem se tam sám podívat a trolejbusy se tam střídaly jeden za druhým, ale byly poloprázdné.


Jak je to se zpožděními autobusů? Někdy se čeká pět až deset minut, kvůli čemuž může ujet další spoj.


Já jsem takový případ v poslední době nezaznamenal. Všechny stížnosti i podněty mi chodí. Vždycky mě zajímá konkrétní případ. Obecně mi zpožďování vadí. Je to ale městská doprava a nikdy nevíte co vás potká. Teď například dochází ke zpožďování kvůli výluce, protože se objíždí přes Čelakovskou. Na křižovatce s Mosteckou totiž dochází k výraznému zpoždění. S tím bohužel nejde nic dělat. Vadí mi to, ale za každým zpožděním, je nějaký důvod. Ať už zpoždění kvůli provozu, kvůli kontrole kupónů, i třeba kvůli nástupu více kočárků.


Vyzýváte tedy lidi, aby posílali stížnosti a připomínky k provozu MHD nebo linkové dopravy?


Nevadí mi, když se ozývají. Mohou z toho být pro nás podněty. Jde spíš o to, jakým způsobem je co napsáno či řečeno. Na stížnosti dané v euforii se často velmi těžko reaguje, kolikrát nelze ani pochopit o co jde. Když někdo napíše smysluplný dopis, popíše příslušný problém, uvede čas, linku jakou jel, tak se to dá vyřídit. V mimořádných případech se ve vyřizování stížností či podnětů i osobně angažuji, zrovna nyní si sjednávám osobní schůzku s jedním naším cestujícím.


Jak je to s linkovými autobusy? Chlubili jste se tím, že prošly výměnou. Nedávno však na trase Jirkov- Praha jednomu vyhořel motor.


Technickou závadu nemůžeme nikdy vyloučit. A to i přesto, že naše vozy pravidelně udržujeme a posíláme je na servisní prohlídky. Denně provozujeme zhruba osm set spojů MHD a pět set spojů linkové dopravy, nelze se tedy divit, že se nějaký technický problém může vyskytnout. Není to jednoduché a stává se to i renomovanějším firmám. Vámi zmíněná závada tedy jednoznačně nesouvisí se stářím autobusu.


Lidé si často stěžují na přeplněnost trolejbusů. Co s tím lze dělat?


V lednu a dubnu, kdy byla situace mnohem ožehavější, jsme ve třech lidech dělali ve špičkách monitoring tohoto problému. Jediný zásadní problém, který přiznávám, jsou malé trolejbusy. Loni se nasazovaly na nejzatěžovanější linku 33. To jsme eliminovali. Dali jsme je na jiný čas mimo špičku. Tu a tam se stane, že se lidé mačkají. V kloubových trolejbusech je ale spoustu míst, pokud by se k sobě lidé chovali lépe a postupovali dál za harmoniku, uvolnilo by se mnoho místa.


Řidiči se často dostávají do stresových situací. Máte pro ně připravená nějaká školení?


Lidi jsou různí a to platí i u řidičů. Když jsou někdy přepjaté situace, kdy jsou nervy na vlásku, tak to může ujet. Samozřejmě máme pro řidiče povinná školení, ale připravujeme i kurz asertivity, který bych chtěl, aby absolvovali. Když přijdou stížnosti, tak to samozřejmě řešíme.


A co si vy osobně myslíte o MHD?


V MHD nezabráníte problémům, nezabráníte stížnostem. Málokomu se líbí sdílet nepatrný prostor s jiným. Každý z nás by chtěl pět metrů čtverečných kolem sebe a to v městské hromadné nejde. Každý by radši jel v autíčku pohodlně. Převážná většina lidí nastupujících do autobusu či trolejbusu je proto už předem negativně naprogramována.