„Chomutov je těžkým oříškem pro svoji atypičnost. Jak svým historickým uspořádáním, tak mimořádně těžkou polohou. Nachází se daleko od středu města, což je špatné pro dostupnost lidí,“ udává důvody, proč se stavba oddálila, vedoucí oddělení koncepce Správy železniční dopravní cesty Ivan Doležal.
Přes všechny nešvary, není stavba podle Doležala jen tématem k hovoru, ale už i „na papíře“. „Je zpracovaná studie, která obsahuje tři varianty. Do konce roku by měla být vybrána ta nejoptimálnější,“ upřesňuje.


„Buď zůstanou peróny v místě stávajícího nádraží, nebo se posunou na nákladní vlakové nádraží, které stojí naproti a v návrhu je i možnost, že by se přiblížily o čtyři sta metrů blíž k městu,“ prozrazuje řešení Doležal.
Podle něj je to přesto pořád ještě běh na dlouhou trať. „Je to rozsáhlá investice za desítky miliónů korun. Jen teplické nádraží, které je podstatně jednodušší na výstavbu, vyšlo na devadesát miliónů korun. V Chomutově přesáhnou náklady pravděpodobně více jak sto miliónů,“ odhaduje Doležal.
Při sledování dění na chomutovském nádraží je patrno, že chybějící peróny dělají největší problémy starým a nemocným lidem, matkám s dětmi a potíž má i něžné pohlaví v sukních.


Ti všichni mnohdy předvádí sportovní výkony, aby překonali půlmetrový schod. Cestující, kteří ví o nástrahách chomutovského nádraží, využívají tři kilometry vzdálenou stanici Chomutov–město. A není divu – nejeden z nich skončil s odřenou nohou či rukou.
Chybějící peróny nejsou lhostejné ani politikům. „Výstavbu perónů bude náš klub iniciovat při zastupitelstvu kraje,“ slíbil senátor za KSČM Václav Homolka. „Kraji chybí koncepce. Veškeré úsilí vkládá především do autobusové dopravy,“ dodal.