Na druhou stranu by se měly některé spoje naopak rušit.
Změny se týkají všech sedmi trolejbusových linek, přičemž u pěti z nich jde o změny výrazné. U autobusů se změn dočkalo deset linek z šestnácti.
Z jízdních řádů například od nového roku zmizí trolejbus číslo třicet, který jezdil z Jirkova - Horník do Chomutova do ulice Vodní. Cestující si ale nemusejí zoufat, mohou využít již v úvodu zmiňovaný Jirkovský rychlík, který na Písečné sjede na silnici I/13 a pojede přímo do Chomutova.


Příznivou zprávu má dopravní podnik i pro ty, co preferují linku třicet tři, z Jirkova na chomutovskou polikliniku. Budou zde totiž více jezdit větší kloubové trolejbusy. Navíc se ruší i zdlouhavé zajíždění na chomutovské autobusové nádraží, které cestující zdržovalo.
Jirkováci mohou i pro dopravu do sousedního Chomutova využít trolejbus s označením třicet čtyři, který nově nebude končit v ulici Vodní, ale pojede dál do centra. Dopravní podnik si od této změny slibuje, že do čtyřiatřicítky přiláká více cestujících, než tomu bylo doposud.


U autobusů se změny dočká například linka číslo pět, z ulice Vodní ke Globusu. Nově nebude jezdit k Povodí Ohře, protože podle dopravního průzkumu o tuto zajížďku nebyl mezi cestujícími zájem. Zbytečně totiž celou jízdu prodlužovala.
Autobus číslo šest, od autoškoly na polikliniku, bude nově jezdit přes Moravskou a Čelakovského. Tuto změnu ocení zejména studenti státního gymnázia bydlící v lokalitě Horní Ves. Ti se s novou šestkou dostanou do školy daleko snáz, než tomu bylo doposud.


Chomutováky a Jirkováky, kteří se o víkendech rádi zdrží v nějakém baru, zřejmě nepotěší informace, že v sobotu a v neděli nebude jezdit autobus číslo jedenáct, který mnozí znají pod přezdívkou flamendr. Ten bude od nového roku jezdit jen ve všední dny, od pondělka do pátku a pouze jeden spoj.
Dopravní podnik tyto změny provádí na základě návrhu optimalizace městské hromadné dopravy, který zpracovala pražská společnost Czech Consult. Nové jízdní řády totiž umožní, že autobusy a trolejbusy DPChJ najedou ročně o sto padesát tisíc kilometrů méně. Jak prohlásil Jiří Melničuk, generální ředitel dopravního podniku, kvalita poskytovaných služeb cestujícím se navzdory úsporám nesníží.