Před volbami odpady neřešili

Před volbami odpady neřešili

Zdržení zavinilo zdlouhavé schvalování zadávacích podmínek. „Není čemu se divit, ročně se v tom pohybuje dost peněz. My to vždycky připravíme, pak se to schvaluje, podle návrhů radních se to nějakou dobu dopilovává,“ vysvětluje zdržení František Kabát, vedoucí odboru místního hospodářství na Městském úřadu Klášterec nad Ohří.
„Prvotní problém byly volby, v té době se samozřejmě svozem odpadů nikdo nezabýval, pak se to zdržovalo právě kvůli schvalovacím procedurám,“ dodal Kabát.

Nadvakrát oddalovaný konec



Podle radnice by se začátkem června měla podepisovat smlouva s novým dodavatelem těchto služeb. Do té doby je ale musí vykonávat někdo jiný. Nejrozumnější cestou bylo pochopitelně oslovit toho, kdo službu zajišťuje nyní – firmu Ježek Komunikace.
Tato firma měla s radnicí smlouvu do konce roku, nový dodavatel ale nebyl vybrán, proto se stará smlouva musela prodloužit do konce dubna, posléze znovu až do konce června tohoto roku.
To ale znamená pro firmu Ježek Komunikace nemalé problémy. „Je to samozřejmě velice těžké, máme něco v plánech, zakázky, které jsme přijali, ale první je pro nás samozřejmě město. Navíc sedmadvacátého končí výběrové řízení, kterého se účastníme, čili se na něj musíme připravit,“ reaguje na vzniklou situaci Jaroslav Ježek, majitel firmy.
Právě množství zakázek je nakonec tím, co Ježkovu firmu může ohrozit. „Pracujeme i o víkendech, děláme přesčasy. Když teď odmítnu a výběrové řízení na městě nevyhrajeme, ty firmy na zónách, které teď pořád volají, už se znovu ozvat nemusí, najdou si někoho jiného. Konkurence je velká,“ připustil Ježek.

Zakázka za 80 milionů



Nový dodavatel, který převezme čištění kláštereckých ulic a svoz odpadu, začne s touto činností v červenci. Bude ji vykonávat až do konce dubna 2015. Celkový finanční objem této zakázky je podle Informačního serveru o veřejných zakázkách 80 milionů korun.