„Návod je jednoduchý. Stačí několikrát pořádně zatočit klikou a spustí se jeden ze tří namluvených spotů. „Pracuje to na principu dynama, jedná se o unikát, podobné zařízení nikde v republice zatím není,“ pochlubil se Jindřich Král z plzeňské firmy, jež je výrobcem totemu.


Jak už bylo řečeno, v nabídce jsou tři zhruba osmiminutové spoty a to hned ve třech jazykových verzích. Vedle češtiny to je ještě angličtina a němčina.
„Témata spotů jsme vybírali na městském úřadě. Jsou to královské město Kadaň, přírodní krásy a řeka Ohře a pro cyklisty a turisty je užitečný zejména třetí spot, kde se dozví informace o kempech, samotné cyklostezce, železničních spojích nebo opravnách kol,“ vypočítával Jiří Frajt, vedoucí odboru životního prostředí kadaňské radnice.
Kadaň zaplatila za informační totem osmdesát tisíc korun, v budoucnu by stejné zařízení mohlo stát na druhém konci cyklostezky v Klášterci nad Ohří.