„Soutěž Cesty městy poukazuje na dopravní řešení, která respektují pohyb a setkávání chodců, prostor pro cyklisty i potřeby parkování nebo zásobování. Nikoli jen jízdu motorových vozidel,“ popsal soutěž Petr Šmíd zNadace Partnerství. Vpraxi to obvykle znamená zúžení jízdních pruhů pro automobily a naopak rozšíření chodníků, posílení zeleně nebo vymezení zvláštních pruhů pro cyklisty.

Do soutěže Cesty městy přihlásila svůj projekt i Kadaň. Vloňském roce radnice přikročila krozsáhlé rekonstrukci průtahu obcí a vozovku rozdělila středním pásem na dva pruhy. Zeleň, vysazená na středním dělícím pásu, plní nejen architektonickou funkci, ale zároveň vytváří hlukovou bariéru pro okolní zástavbu. V místech autobusových zastávek byla navíc doplněna oplocením zabraňujícím přebíhání chodců. Přechody pro chodce byly vybaveny vodícími prvky pro nevidomé a doplněny veřejným osvětlením. Průtah obcí se tím lépe začlenil do okolní zástavby a doprava se zklidnila.

„Do soutěže mohla města a obce přihlašovat dopravní řešení, která byla realizována vposledních pěti letech, tedy kolaudována vroce 2003 a později. Důležitou podmínkou přitom bylo prokazatelné zvýšení bezpečnosti všech účastníků provozu, zejména pak chodců a cyklistů, a příznivý vliv na životní prostředí vokolí stavby,“ dodal Šmíd.