Jejich nové pracoviště bude v nevyužívaném areálu Horník. „Stěhování by mělo proběhnout někdy v září. Budeme tam mít více místa. Před tím jsme měli dvě místnosti, nyní jich budeme mít pět,“ pochvalovala si ředitelka jirkovské městské policie Marta Bendová. Ta přesun svých strážníků přirovnala k akci „kulový blesk“ ze stejnojmenného filmu.
„Nebude to jednoduché. Spolu se strážníky se bude stěhovat celý kamerový systém, kvůli kterému se budou muset pokládat kabely do země,“ vysvětloval jirkovský místostarosta Jaroslav Cingel. Stěhování vyjde zhruba na 880 tisíc korun.
Do budoucna je možné, že se do areálu Horník přestěhuje i státní policie. Do uvolněných prostor na úřadě se přesune pokladna města a úřednice vybírajíci daně a poplatky.
V souvislosti se stěhováním jirkovských strážníků, jsme položili několik otázek ředitelce jirkovské městské policie Martě Bendové.
Jak moc se stěhování dotkne práce strážníků?
Nedotkne se jich vůbec, stěhování zařídí Podnik služeb. Plánujeme všechno tak, aby stěhování proběhlo naráz. Připravíme podrobný harmonogram, kterým se budeme řídit.
V době stěhování bude kamerový systém mimo provoz. Není to nebezpečné?
Kamerový systém bude mimo provoz jen pár minut. Rozhodně to není nějaký problém pro bezpečnost ve městě. Bude to ve dne, strážníci budou v terénu a půjde doslova o několik minut.
Stěhujete se z centra města. Nebojíte se, že se lidem ztratíte z očí? Že strážníci budou hůře dostupní?
Změní se jen sídlo, dostupnost ne. Na činnosti strážníků se nic nezmění, okrsky zůstávají stejné, pochůzky také. Předtím byla služebna ve Wolkerově ulici, teď na náměstí, takže v tom nevidím zásadní rozdíl. Naopak naše stěhování se odrazí i na situaci kolem objektu Horník, protože ten je poslední dobou terčem vandalů.
