Každá ušetřená minuta udělá Chomutovákům či Jirkovákům zjevně radost.

„Určitě by to bylo dobré, kdyby to zavedli. Když spěchám, tak to pomůže, a i když nespěchám, tak to udělá radost,“ říká Jana Vinclérová. „Určitě by to pomohlo,“ říká Gabriela Moschnerová. „Nejlepší by bylo, kdyby tu zavedli metro, to bych tam byla za pět minut,“ dodává a směje se.


Jirkovský rychlík je současnou trolejbusovou linkou číslo 31. Tyto trolejbusy již nebudou zajíždět do jirkovské ulice Studentská a nebudou tak obsluhovat zastávky Horník, Vinařická I a Hornická. Díky tomu se od 1. června cesta z jednoho města do druhého zkrátí o čtyři minuty, později bude ještě rychlejší.
„Po ukončení opravy silničního mostu přes silnici I/ 13 bude linka číslo 31 jezdit dokonce o osm minut rychleji ve srovnání s dneškem,“ informuje ředitel DPCHJ Jiří Melničuk. „Jakmile se most opraví, bude trolejbus jezdit opět po silnici I/13,“ dovysvětlil.


Cesta z Chomutova do Jirkova (od první zastávky na konečnou), trvala předtím, než se začal opravovat most, 31 minut. Pro porovnání – až bude most přes „třináctku“ opraven, bude cesta trvat pouhých 23 minut.


Změna však neudělá radost každému. Lidé, kteří bydlí v oblasti Horníku, totiž přijdou o jedno spojení. „Teď to určitě není rychlé tak, jak říkali. Já jsem ale zrovna z Horníku, tak mi to moc nepomůže,“ říká Jakub Hudl.


Výraz Jirkovský rychlík není nový, ale ten současný nemá s rychlostí příliš společného. „Lince č. 31 jsme začali od prvního ledna říkat Jirkovský rychlík, ale zároveň jsme zahájili provoz obousměrné výhybky do oblasti Horníka. Změnu zavádíme proto, že tato oblast je nyní trolejbusy předimenzovaná a její obsluhou jsme linku 31 zpomalili, namísto abychom jí zrychlili,“ vysvětlil ředitel.


Zastávky, kam od začátku června nebude zajíždět jirkovský rychlík, však budou stále obsluhovat trolejbusové linky s číslem 33 a 35 a také autobusová linka číslo 1.