„Chceme navrhnout, aby obě města uhradila část ztráty, kterou dopravní podnik před omezením žákovských kuponů vypočítal,“ prozradila včera primátorka Chomutova Ivana Řápková. „Pak bychom omezení mohli zrušit a žákovské kupony by platily i o víkendech.“
Ztráta se podle primátorky pohybuje ve výši osmi set tisíc korun za rok, města by však podle návrhu Chomutova uhradila jen část. „Odhadem – Chomutov by zaplatil tři sta tisíc a Jirkov sto padesát,“ naznačila primátorka.


Jirkov je zatím zdrženlivější, ale diskuzi se nebrání. „Dozvídám se to jako novinku, takže těžko mohu nějak přesně reagovat. Pro naše rozhodování bude důležité slyšet důvody a argumenty, se kterými Chomutov přijde,“ uvedl včera jirkovský starosta Radek Štejnar.


Jak ale starosta připustil, obě města chtěla beztak provoz MHD po změnách hodnotit a případně navrhovat změny. „Tohle třeba může být jedna z nich, ale je potřeba se na to podívat ze všech úhlů.Někomu se může zdát sto padesát tisíc jako malá částka, ale to jsou třeba dvě dobře vybavené třídy ve škole,“ dodal Štejnar.


Chomutov chce, aby se víkendová platnost žákovských kuponů vrátila co nejdřív. „Chceme to vyřešit v horizontu týdnů,“ nastínila primátorka Řápková. Zítra o tom bude jednat představenstvo dopravního podniku.

Omezení žákovských kuponů platí teprve od 1. ledna 2008 a snesla se na něj velká kritika. Dětem i jejich rodičům vadilo, že cestu třeba na odpolední kroužek, fotbalový trénink nebo za víkendovou zábavou budou muset platit.
„Uvažoval někdo o tom, jaký to bude mít vliv na mimoškolní aktivity dětí a mládeže? Na straně jedné Chomutov přispívá různým sportovním a jiným organizacím, na straně druhé bude dětem komplikovat jejich aktivity o sobotách a nedělích. Spočítal si už konečně „někdo“ kolik musí rodina, pokud nechce nechat děti bloumat po ulicích s kapucou na hlavě, zaplatit za zmíněné kroužky? Co je pro společnost důležitější?“ napsala například čtenářka Eva do diskuze na internetových stránkách chomutovského deníku.


Paradoxem je, že zmíněné omezení schválily rady obou měst i představenstvo podniku; tedy stejné orgány, které se po třech týdnech platnosti budou zabývat jeho zrušením.
„Bylo to jedno z mnoha opatření v městské hromadné dopravě a musím přiznat, že jsme si hned neuvědomili důsledky takového kroku,“ uvedla primátorka Ivana Řápková. „Reakce lidí i médií nám daly podnět k tomu, abychom se k tomu vrátili a zabývali se tím.“