K těmto úpravám má dojít na základě rozsáhlého monitoringu, který dopravní podnik rozjel poté, co druhý dopravce - společnost Kavka - přestal na trase Chomutov - Praha jezdit. Kavkovy autobusy totiž nevydělávaly.
 
“Spoj jsme tu provozovali tři roky. Po celou dobu autobusy nevydělávaly tolik, kolik jsme si představovali. Proto se představenstvo společnosti rozhodlo spoj zrušit,“ řekl již dříve Karel Kavka. Jak dále uvedl, společnost měla na Chomutovsku problémy i s řidiči. Prý docházelo k případům, kdy většina z nich onemocněla. Složitě je pak museli nahrazovat řidiči odjinud.
 
Náhlý odchod Kavky cestující překvapil. Někteří z nich úzkostlivě očekávali, co dopravní podnik udělá. Ke změnám na lince má dojít, i když později, než si mnozí představovali. Současný ředitel DPChJ Jiří Melničuk k samotným změnám říká: „Jde o zkvalitnění služby. Ranní spoje v pět a v šest hodin nebudou zajíždět do Slaného, čímž se doba jízdy zkrátí o patnáct až dvacet minut. Spoj s odjezdem v šest hodin bude zajišťovat výhradně autobus ARES s kapacitou 69 míst k sezení a 30 míst ke stání.“
 
Podle Melničuka nemohl dopravní podnik zareagovat okamžitě po odchodu svého konkurenta, protože v danou dobu neměl dostatek volných autobusů. Zároveň DPChJ musel pečlivě zvážit ekonomickou stránku změn, protože linka Chomutov - Praha není dotovaná. „Nechtěli jsme jednat ukvapeně. Potřebovali jsme čas na monitoring trhu a to i za cenu nárůstu stížností,“ uvedl ředitel DPChJ Melničuk.
 
Poměrně velký problém představuje i jednostranná vytíženost linky. O autobusy směrem do Prahy zájem je, ale o to obtížnější je tytéž autobusy obsadit na zpáteční trase. Na to vedení Dopravního podniku měst Chomutova a Jirkova musí také pamatovat.
 
Přesto - výše uvedené změny nemají být poslední, se kterými by se měli cestující mezi Chomutovem a Prahou setkat.
 
Na podzim letošního roku má DPChJ v plánu nakoupit tři velkokapacitní autobusy, které na této trase začnou jezdit. Na jaře je doplní ještě jeden, přičemž všechny budou samozřejmě klimatizované. Uvažuje se i o zavedení nákupu místenek přes internet. Frekvence spojů ale zatím má zůstat stejná.