"Základním principem bude rozlišení výše cestovného podle ujeté vzdálenosti a omezení plateb v hotovosti. Způsobů, jak toho dosáhnout, je několik," uvedl Melničuk.

Tarif může být podle něj rozdělen podle pásem, času i jako kombinace obou možností. Pásma mohou být až čtyři: centrum Chomutova, chomutovská sídliště, Jirkov a nejbližší obce. Vedení podniku uvažuje i o kilometrickém tarifu, kdy cestující zaplatí jen za vzdálenost, kterou ujel. "Umožní to čipová karta, která načte počátek jízdy a při výstupu její konec," doplnil Melničuk.

Chomutovský dopravní podnik s 270 zaměstnanci vznikl v roce 1995, za loňský rok vykázal zisk 3,5 milionu korun. Provozuje autobusovou a trolejbusovou dopravu na území obou měst a také linkové spoje. Na základě koncesí obsluhuje i autobusové linky pro Ústecký kraj.

Chomutov vlastní 85 procent akcií podniku, 15 procent má v držení Jirkov. Města přispívají na provoz podniku zhruba 30 milionů korun ročně.