Cyklobus do hor letos zatím nevyjel, ačkoliv v předchozích letech už touto dobou cyklisty vozil. Problém je, tak jako většinou, v penězích.

Chomutov s podporou cyklobusu váhá. Není prý dost vytížený a jeho provoz se nevyplatí. „Doplatky jsou velké a nevyužívá jej tolik lidí. Je pak otázka, jestli takový provoz máme hradit z veřejných peněz,“ říká náměstek primátorky Jan Řehák, který je zároveň předsedou představenstva dopravního podniku. Radní města si nechají předložit další varianty od provozovatele a pak rozhodnou. Do té doby autobus nepojede.

Cyklobus už léta svorně podporují Chomutov a Jirkov. Bez jejich dotací by cestující neměli výhodné jízdné a autobus by nejspíš nejezdily vůbec. Jirkov už peníze odsouhlasil, ovšem pokud do toho nepůjde i Chomutov, tak peníze rovněž nedá. Tak zní dohoda.

Pokud peníze z radnic nepřijdou, je ve hře několik variant. „Mohli bychom jezdit za tržní cenu, pak je otázka, jestli cestujících ještě více neubude. Další možnost je sehnat peníze mimo DPCHJ i města,“ říká jeho ředitel Jiří Melničuk.

Nevyloučil ani, že cyklobus zruší úplně. „Nemůžeme na něm prodělávat, musíme být aspoň na nule. Hledáme způsob, jak ho plně využít. Pokud je autobus s padesáti místy zaplněný jen z poloviny, tak je to problém,“ vysvětluje generální ředitel.

Pokud vůbec letní spoj vyjede, je jasné, že už ne na všech trasách. Ty nejméně využívané do Tisu u Blatna a Nového Města již byly zrušeny.

V minulých letech dával Chomutov a Jirkov každý po sto tisicích korun. Jak už bylo řečeno, Jirkov s dotací problém nemá. „Je to taková tradice, s částkou jsme počítali v rozpočtu. Ale doba se změnila, je třeba hledat řešení, třeba právě provoz na komerčním bázi,“ řekl k tomu jirkovský starosta Radek Štejnar.