Kdo nemá auto, pro ně existuje jediná možnost, jak se dostat v pracovním týdnu z Vejprt do Chomutova a zpět – jet autobusem. Od 9. prosince 2007, kdy se také omezily vlakové spoje, platí nový jízdní řád.


Ten se od 3.března ještě pozmění. Rada Ústeckého kraje totiž schválila některé změny autobusových linek. Tyto změny jsou reakcí kraje na ohlasy obcí a občanů. Dojde tak k upravení časů odjezdu na několika linkách v oblasti Vejprty- Kadaň. Další změnou bude posílení dopravy mezi Kadaní a Kláštercem, čímž se zamezí přeplňování spojů do Vejprt.


Podle vedení horského města je nyní situace z poloviny dobrá. „Kladně hodnotím to, že se kraj snažil počet spojů rozšířit,“ říká starostka Jitka Gavdunová. Momentálně jich funguje více než dřív. „Nevýhodou však je, že některé spoje nejsou smysluplné, ale to se musí ještě dořešit. Dali jsme na kraj různé návrhy, které teď rada schvalovala,“ říká starostka.


Jízdní řád, který bude platit od března, tak podle ní nebude ještě zcela dokonalý. „Naším cílem je, abychom do nového jízdního řádu, který se bude opět měnit v prosinci, prosadili všechny potřebné změny tak, aby byl smysluplný,“ dodává Gavdunová.


Město se problematikou spojů zabývalo dost detailně. „Dokonce jsme si vytvořili grafikon. Chceme, aby autobusy navazovaly i na další spoje, například do Ústí nebo do Prahy,“ vysvětluje starostka.


Názory dalších obyvatel Vejprt se moc neliší. S autobusovou dopravou jsou vesměs spokojeni.


„Vlaky jsem moc nevyužívala, byly dražší a cesta trvalo dlouho. Teď mi je jen líto té tratě. Autobusové spojení teď není špatné. Akorát mi chybí přímý spoj kolem třetí hodiny,“ říká Zdeňka Vajnertová.


„Stávající stav není nijak ideální, ale musíme se přizpůsobit. Například tak, že jedeme dřív. Spíš je škoda té trati. Z německé strany je spojení, na které to české už nenavazuje,“ vyjadřuje svůj názor Václav Netolický.