Chomutovské hlavní nádraží je jedno z nejzanedbanějších v regionu. Nejsou tam zvýšená nástupiště a o podchodech by si místní mohli nechat jen zdát. Přestože tyto výtky zaznívají z úst mnohých Chomutováků, vytoužená ekonstrukce je zatím ve hvězdách.
Když se člověk projede po trati mezi Ústím nad Labem a Chomutovem, zjistí jediné. Chomutovské nádraží poskytuje cestujícím nejméně komfortu, a to především při vystupování.
„Zejména ti starší si stokrát rozmyslí, zda si k cestování vyberou vlak, když musejí doslova šplhat do vagónu. Chybějí tu pořádná nástupiště,“ postěžovala si například Bohuslava Malá.
V Ústí svá nádraží rekonstruují, v Teplicích rekonstrukci už dokončili a třeba v Mostě je nádraží vyprojektováno tak, že v podstatě už nepotřebuje další zásah. Jedině na chomutovském „hlaváku“ musejí lidé skákat ze schůdků na „štěrk“. A nová nástupiště? Ta jsou stále v nedohlednu, což se skloněnou hlavou potvrzují i železničáři.

„Zatím se zpracovávala jen studie. O žádném konkrétním projektu nic nevím,“ říká chomutovský přednosta Rudolf Galbavý. „Není to záležitostí Českých drah, ale státu - potažmo Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC),“ uvedl.
Když jsme se ho, jako osoby znalé věci, zeptali, kdy by mohlo k rekonstrukci dojít, nechtěl ani odhadovat. „Je to běh na další trať,“ okomentoval situaci Rudolf Galbavý s tím, že do pěti let se zřejmě Chomutováci zásadnější změny nedočkají.
Obrátili jsme se tedy na vlastníka - na SŽDC – abychom si poměrně skeptickou předpověď potvrdili či vyvrátili.
„O situaci v Chomutově víme a také si uvědomujeme, že je třeba ji řešit. Proto SŽDC zajistila zpracování studie variantního řešení nových nástupišť v Chomutově. Tato studie se projednává a vyhodnocuje. Zatím nebyla vybrána definitivní varianta, důležitá budou i stanoviska města Chomutov. O termínu pokračování další přípravy a zahájení realizace tudíž zatím není rozhodnuto,“ napsala v odpovědi Anna Kodysová, vedoucí kanceláře generálního ředitele SŽDC.