Trasy a jízdní intervaly některých autobusů a trolejbusů v Chomutově a Jirkově se od nového roku změní. Příčinou je úspora provozních nákladů, které chce Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova dosáhnout.
Jak informoval Luboš Mizun z chomutovského magistrátu, návrh změn v městské hromadné dopravě zpracovala pražská firma Czech Consult s. r. o. Podle této studie by DPChJ mohl ujet ročně o sto padesát pět tisíc kilometrů méně a ušetřit přes pět procent z celkových provozních nákladů (1, 64 mil. Kč). Kvalita veřejné dopravy by ale přitom utrpět neměla. Naopak, DPChJ slibuje zlepšení.
Podle generálního ředitele Jiřího Melničuka princip úspor spočívá v tom, že se srovná nabídka s poptávkou. „Tam, kde jezdí autobusy a trolejbusy přeplněné, spoje posílíme. Tam, kde zájem cestujících není, a naše vozy jezdí poloprázdné, spoje omezíme,“ vysvětluje.

Od nového roku by měl dopravní podnik jezdit i po úplně nových či upravených trasách. Tyto změny by měly přinést pozitiva mimo jiné i v podobě zkrácení doby jízdy.
Konkrétní podobu změn chce DPChJ zveřejnit v druhé polovině listopadu. Jiří Melničuk ale již teď Deníku prozradil, že citelné zlepšení dozná často kritizovaná linka číslo třicet tři z Jirkova do Chomutova, u které si cestující stěžovali na malé vozy. S příchodem roku 2008 je vystřídají větší kloubové trolejbusy.
Chomutovský dopravní podnik připravuje i nový tarifní a odbavovací systém cestujících. Jednotné jízdné bez ohledu na ujetou vzdálenost by měl nahradit moderní a pro zákazníky spravedlivější způsob platby. Základním principem bude rozlišení výše cestovného podle ujeté vzdálenosti a omezení placení v hotovosti. Náklady na pořízení nového systému podnik odhaduje na zhruba 20 milionů korun, nyní připravuje žádost o dotaci z regionálního operačního programu EU pro Ústecký a Karlovarský kraj.