V našem pomyslném hledáčku se ocitl objezd u zimního stadionu, křižovatka pod Březeneckou nebo kruhový objezd u bauMaxu.

Zmatek u zimáku


Kruhový objezd u chomutovského zimního stadionu má pět takzvaných ramen. To jsou místa, kudy do něj mohou řidiči vjet, nebo naopak vyjet. Tento kruhák je mimo jiné proslulý častými nehodami. Příčinou je jednak nepozornost řidičů, ale také dva pruhy silnice na vjezdu a výjezdu, které se v kruhovém objezdu sbíhají v jeden.


Sama dopravní policie přiznává, že kruhový objezd u zimního stadionu není dokonalý. Už teď je jeden z nejfrekventovanějších ve městě a to se zřejmě zhorší s výstavbou obchodního centra Interspar v sousedství. Většině nehod ale může zabránit dodržování základních pravidel silničního provozu.


Podle Vlastislava Schärfera z dopravní policie v Chomutově postačí, když řidič dá přednost autům v objezdu, přičemž je jedno, jestli jedou na vnější nebo vnitřní straně. Pak se nestane, že pojedou dvě auta vedle sebe, z čehož bývá nejvíce nehod.


Pokud ale taková situace přeci jen nastane, řidič na vnitřní straně by měl dávat přednost autu na vnější straně.

Kruhový objezd u bauMaxu


Minimálně stejně problematický je kruhový objezd u hypermarketu bauMax na silnici I/13. Největší vlnu nevole zdvihla jeho poslední úprava. Objevily se tam totiž ostrůvky z dlažebních kostek, které mají řidičům usnadnit orientaci a především zajistit jejich větší bezpečnost.


V prvních týdnech měla tato poslední změna za následek jen zmatky, kdy řidiči přejíždějí z jednoho pruhu do druhého. Pokud ale řidiči sledují značky, nemusí v kruhovém objezdu bloudit.


Nová ostrůvková úprava má rozdělit projíždějící auta do dvou skupin. Například ve směru od Kauflandu se prostřednictvím ostrůvků mají auta rozdělit na ta, která chtějí jet na Chomutov, a na ta, která míří na Most.

Není to kruhák, ale křižovatka


Další místo, kde řidiči nevěřícně kroutí hlavou, je objezd v kopci pod Březeneckou u čerpací stanice Shell. I když se mnohým tato varianta jeví jako kruhák, není tomu tak. Podle dopravní policie je to křižovatka, takže zde platí poněkud jiná pravidla, než jaká jsme si vyjmenovali v několika odstavcích výše.


Mnohé zarazí značka „dej přednost v jízdě“, která je na této „křižovatce“ při odbočování do centra. Nutno říci, že toto značení je zde opodstatněné, protože umožňuje automobilům jedoucím zprava z prudkého kopce plynulý průjezd.

Zbytečný kruhák?

Podobnou chomutovskou zvláštnost představuje i kruhák na sídlišti Písečná nedaleko bývalé Normy. Jeho jedinečnost, v negativním smyslu, spočívá v tom, že řidiče jedoucí po hlavní ve směru od Kamenné svádí, aby objezdem projeli přímo. Hrozí jim ale nebezpečí srážky.

Kde ještě kruháky budou nebo kde by být mohly?

- U zóny Verne, Klášterec nad Ohří – Křižovatkou na frekventované silnici I/13, která spojuje Ústí nad Labem s Karlovými Vary, projíždějí nejen kamiony směřující do zóny Verne nedaleko Klášterce nad Ohří, ale odbočují na ní také kamiony obsluhující podniky v průmyslové zóně Královský vrch u Kadaně. Do konce roku by mělo být vydáno územní rozhodnutí, se zahájením stavby za více než 100 milionů korun se počítá začátkem roku 2009.


- Chomutovská ulice, Jirkov – Radnici se zdá stávající křižovatka příliš velká a nepřehledná. Vedení města má i další důvod pro výstavbu kruhového objezdu. „Byl by součástí cyklostezky, která se plánuje na příští a přespříští rok. Ta bude navazovat na cyklostezku na Písečné. V rámci žádosti o dotace na vybudování cyklostezky bychom zažádali i o dotace na zmiňovaný kruhový objezd,“ vysvětlil jirkovský místostarosta Jaroslav Cingel.


- Křižovatka mezi Březeneckou a Kamennou, Chomutov – Nový kruhový objezd by mohl vyrůst namísto stávající křižovatky mezi sídlišti Kamenná a Březenecká v Chomutově. Podle dopravního inženýra Vlastislava Schärfera je toto místo pro kruhák vhodné. Myšlenka nahradit křižovatku mezi Kamennou a Březeneckou kruhovým objezdem je stará asi pět let a podle prvních informací se s ní počítá i v novém plánu na revitalizaci sídlišť.


- Křižovatka u Normy – Místo, kde většina řidičů odbočuje z Písečné směrem do Jirkova. Toto místo je pro kruhový objezd daleko vhodnější, než místo o pár metrů dál, kde už kruhák stojí.


- Kadaň – Uvažuje se o kruhovém objezdu na křižovatce ulic Na Průtahu – Říční – Sukova.