„Trať v úseku osmi set metrů až jednoho kilometru vede zahloubeným zářezem, který prochází uhelnou slojí. Jílové těsnění, které bylo použito a jevilo se tím nejspolehlivějším, zdegradovalo. Začalo měknout a chovat se jako vodní postel. Začalo plavat,“ upřesňuje důvod ředitel stavby Milan Majer.
A co tato slova znamenají v praxi? Od 9. do 22. listopadu bude na trati zastaven provoz a probíhající stavební práce spolknou milióny korun. „Musíme vyhloubit násyp až na rostlé podloží do hloubky minimálně dvou metrů a zpevnit ho speciálním materiálem – mechanicky zpevněným kamenivem,“ naznačuje sled prací.

Od 9. do 22. listopadu bude na nové trati Březno – Droužkovice zastaven provoz a stavební práce na zpevnění podloží spolknou milióny korun. Vlak v době železniční výluky nahradí autobusová doprava.

Proč tato metoda nebyla použita při stavbě tunelu? „Mechanicky zpevněné kamenivo je metoda stará dva roky. Projekt se dělal podstatně dřív,“ vysvětluje Majer.
Čtrnáctidenní výluku by cestující jezdící po zmiňované trati neměli citelněji pocítit. „V úseku Chomutov–Březno, případně Chomutov–Žatec budeme zajišťovat náhradní autobusovou dopravu,“ uklidňuje vrchní přednosta chomutovského nádraží Rudolf Galbavý.
Dalšího ujištění se nám dostalo od Milana Majera. „Uzavření tratě z podobných důvodů by se nemělo v budoucnu opakovat. Jílové těsnění má v ostatních částech trati jiné podmínky.“