Každý ze sedmi řidičů zaplatí nejméně 1325 korun. Samotný odtah totiž stojí tisíc korun. K tomu se ještě připočítá bloková pokuta, která se pohybuje v rozmezí dvě stě až dva tisíce korun. První den parkování pak stojí sto dvacet pět korun a za každý další den si řidič připočítá dvacet pět korun navíc.
Ti znepříjemní i technickým službám.

„Aby zametací vozy nestály, tak jezdí a uklízí kolem aut. Musí se čekat, než se všechno odtáhne,“ říká mistr čištění města Daniel Hurník. Často vozy přejíždějí z ulice do ulice, než se zapomenuté vozy odtáhnou. „Stává se i to, že auto odtáhneme, a než se tam vrátí čistící vůz, tak tam stojí další,“ stěžuje si mistr čištění města.


Lidé, kteří nevěděli, že bude probíhat čištění z důvodu dlouhodobé nepřítomnosti za odtah nemusí vždy platit. Například když někdo odjede na dovolenou a těsně po odjezdu se do ulice umístí značky se zákazem stání, má šanci. „Pokud ten člověk doloží, že byl pryč, vrátí se mu auto, aniž by platil,“ potvrzuje Hurník.


Čistění středu města potrápí mnoho řidičů, kompromis však udělat nejde. „Nečistíme Náměstí 1. máje, protože tam denně chodí pracovník s vysavačem. Tam, nebo na odstavných parkovištích, můžou řidiči parkovat. Musí být shovívavější. Je to problematické, ale dvakrát za rok se to musí vyčistit,“ vysvětluje Hurník.


Jak je čištění hotové, zůstávají na místě stále značky se zákazem stání. Odvážejí se až po skončení celé akce. „Jakmile je stáhneme odvážíme je na další blok, kde bude čištění za týden. Kdyby tam byly dřív, mohlo by to mást,“ vysvětluje Hurník. „Myslím, že již mezi lidmi vstoupilo do povědomí, že jakmile je ulice vyčištěná mohou tam začít parkovat. To už nikoho neodtáhneme,“ dodává.