Do Trianglu jezdí z Chomutova autobus, který vozí zaměstnance tamních firem. Tyto autobusy ale nezajíždějí do obcí, byť jsou třeba podél hlavního tahu na Prahu, tedy vlastně při cestě. Pro obyvatele Března, Nezabylic nebo třeba Hrušovan to ale znamená, že se do několik kilometrů vzdálené průmyslové zóny bez auta nedostanou. Kdyby se tam tedy rozhodli pracovat, mají problém.
„Obce jako Droužkovice nebo Údlice, které jsou blízko Chomutova, mají obrovskou výhodu. Zajíždí k nim chomutovská MHD takže dostat se na přímý spoj není zase tak obtížné. Naši obyvatelé ale mají smůlu, MHD k nám nejezdí,“ upozorňuje na nedostatek starosta Hrušovan Petr Šmíd. Podle něho panuje mylný obecný názor, že lidé z vesnic v průmyslových zónách pracovat nechtějí.
„Je starostí především krajského úřadu, aby autobusy z obcí do Trianglu zajistil,“ prohlašuje Šmíd. On sám si dopravu do žatecké průmyslové zóny představuje tak, že by z Chomutova jezdily tři linky. Jedna by jela přímo, druhá by projížděla obcemi po levé straně hlavního tahu na Prahu a třetí linka po pravé.

„My bychom také uvítali, aby autobusy do Trianglu projížděly i naší obcí,“ nechala se včera slyšet starostka Nezabylic Marcela Jarošová. „Sice jsem nezaznamenala hlasy místních, že by chtěli v této průmyslové zóně pracovat, ale ten spoj by byl každopádně užitečný,“ uvedla Deníku.
Na krajském úřadě nám k problému včera příliš neřekli. Mluvčí František Janačík potvrdil, že Krajský úřad Ústeckého kraje vyjednává s obcí Hrušovany, a že krajští radní nejsou v podstatě proti, aby autobusy na cestě do Trianglu zajížděly kromě velkých měst i do malých obcí.
Pokud by přeci jen na kraji rozhodli, že autobusy do obcí jezdit začnou, nebude to ale dříve jak za dva měsíce. František Janačík to odůvodňuje splněním zákonných lhůt. „Jde například o 45 denní lhůtu pro vyřízení licence spoje,“ uvedl František Janačík s tím, že jednání o nových spojích do Trianglu teprve probíhají.