Od 1. května s konečnou platností ukončila činnost dopravní společnost Kavka a. s. na lince Chomutov – Praha. Podle slov jednoho z hlavních akcionářů Karla Kavky je důvod prostý - autobusy prodělávaly.
„Spoj jsme tu provozovali tři roky. Po celou dobu autobusy nevydělávaly tolik, kolik jsme si představovali. Proto se představenstvo společnosti rozhodlo spoj zrušit,“ řekl včera deníku Karel Kavka. Jak dále uvedl, společnost měla na Chomutovsku problémy i s řidiči. Prý došlo i k případům, kdy většina z nich onemocněla a museli je složitě nahrazovat řidiči odjinud.
Zdrženlivý vůči lince Chomutov - Praha je i Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova. Jak vyplývá z vyjádření Jiřího Kubice z vedení DPCHJ, společnost zatím nechá spoje po Kavkovi nevyužité.
„V současné době nebude naše společnost tyto spoje nahrazovat. Celou situaci budeme pečlivě monitorovat a nejpozději v říjnu letošního roku bychom na ni reagovali přidáním spojů,“ nechal se slyšet Jiří Kubice.
Chomutovákům se změny v jízdních řádech vůbec nelíbí. Říkají, že Kavka zaplňoval mezery v době, kdy nejely autobusy DPCHJ. „Spoje Kavky mi vyhovovaly. V Praze jsem byla rychleji a hlavně levněji, než s dopravním podnikem,“ svěřila se Hedvika Pokorná z Chomutova. „Teď, když pojedu v pondělí ráno do Prahy, budu si muset asi kupovat místenku, protože autobus DPCHJ bývá většinou nacpaný,“ dodala.
Podle Jiřího Kubice je velký problém s jednostrannou vytížeností linky. O autobusy směrem do Prahy zájem je, ale o to obtížnější je tytéž autobusy obsadit na zpáteční trase.
Velkou část zákazníků tvoří ti, kteří jezdí do hlavního města za prací. Takoví cestující ráno odjedou z Chomutova a vrací se až večer. Pro dopravce je pak krajně neekonomické, aby se autobus vracel z ranní jízdy prázdný, nebo celý den čekal v Praze.