Veřejně to jako první řekl ředitel dopravního podniku před pár dny v rozhovoru pro Chomutovský deník. Trolejbusy v městské hromadné dopravě by mohly nahradit autobusy na zemní plyn. Sci–fi? Bláznovství? Kdepak, k myšlence se hlásí i obě města.

„Já jsem byl ten, kdo to řekl,“ přiznává náměstek chomutovského primátora Jan Řehák. „Chtěl jsem, aby když nevyjde dotace na nákup trolejbusů, byla zpracovaná analýza ohledně přechodu na CNG (zemní plyn) autobusy.“ Jak dodal, doprava využívající plyn je také ekologická a navíc oproti trolejbusům je levnější nákup vozů i provoz.

Dokonce už prý existuje první návrh na nahrazení trolejbusů, které v následujících letech doslouží. „Páteřní trasu ale zatím určitě necháme trolejbusovou,“ dodává Řehák s tím, že autobusy přijdou spíš na trasy, které nejsou tak využívané. Jak dodal, zatím je to ale rovina úvah, protože není zpracovaná důkladná analýza.

Podobně mluví i starosta Jirkova Radek Štejnar. Ani jemu není myšlenka na autobusy na CNG cizí. „Že by úplně nahradily trolejbusy, a ty by se zrušily, to si nemyslím,“ říká. Hlavně se podle něj nebude trolejbusová síť rozšiřovat. „A linky, o které není zájem, přeci nemusí jezdit nákladné trolejbusy,“ dodal k tomu. Jako příklad uvedl trasu z centra města do Železáren, kterou využívá minimum lidí.

O autobusech na zemní plyn se začalo mluvit poté, co Chomutov nezískal dotaci na modernizaci MHD. Za ní chtěl mimo jiné pořídit devět nových trolejbusů a zrekonstruovat hlavní trolejbusovou trať. Jenže přednost dostal Most a Ústí nad Labem a dopravní podnik se ocitl před otázkou – jak dál? Řada trolejbusů dosluhuje a na nové teď nejsou peníze. „Pro nás to neznamená úplný konec světa, nutnou modernizaci trolejbusové dopravy ale nebudeme schopni uskutečnit tak rychle, jak by si její stav zasluhoval,“ uvedl před časem ředitel DPChJ Jiří Melničuk.