„Více než čtyři miliony cestujících využily v roce 2012 při jízdě autobusem či trolejbusem Buskartu, tedy zlevněné jízdné," říká ředitel chomutovského dopravního podniku Jiří Melničuk. „Je vidět, že lidé si už na nový systém odbavování zvykli. Časovými kupony se prokazovaly zhruba tři miliony přepravených osob, 1,1 milionu cestujících použilo při nástupu elektronickou peněženku a stejný počet platilo za jízdenku hotově," dodává Melničuk.

Nejvíce cestujících dopravní podnik zaznamenal loni v říjnu. Naopak nejméně lidí jezdilo linkami městské dopravy v srpnu. „Je pochopitelné, že cestujících v létě ubývá. Děti a studenti mají prázdniny, dospělí jezdí na dovolenou," vysvětluje ředitel.

V meziměstské dopravě podnik loni převezl nejvíce cestujících v závazku veřejné služby pro Ústecký kraj, a to 1,6 milionu. Největší zájem byl o linky do Kadaně, Podbořan a Mostu. „Na komerční lince do Prahy a zpět jsme svezli 230 tisíc lidí, v rámci smluvní dopravy, zejména zaměstnanecké, pak 125 tisíc osob," doplňuje přesná čísla Melničuk.

Dopravní podnik nabízí i zájezdovou přepravu a vypravuje také skibusy a cyklobusy. V loňském roce si zákazníci objednali autobus pro 571 zájezdů, na hory se nechalo odvézt 1 150 lyžařů a cyklistů.

Počet cestujících v městské hromadné dopravě v celé republice klesá. „Ani my jsme tomu neunikli. Příčinou je změna životního stylu obyvatelstva, rostoucí počet automobilů, či nákupní zóny umístěné mimo centra měst," podotýká Melničuk.