Linka do areálu Zadní Vinohrady je prý připravena. Ale zatím se nevyplatí ji spouštět, dokud nebudou dostavěn zbytek centr

„Budeme se o ní bavit už v rámci jízdních řádů na příští rok, ale otázka je, kdy přesně ji spustit, aby měla efekt,“ upřesňuje náměstek chomutovského primátora Jan Řehák, který je zároveň předsedou představenstva dopravního podniku. Podle něj (i podle vedení podniku) je totiž ekonomicky neúnosné zavádět teď novou linku, když sem masy lidí proudí jen na jednorázové akce.

Jednorázové autobusy

Na hokejové zápasy se tak zřejmě celou sezonu bude jezdit stejně, jako na ten středeční. Tedy speciálně objednanou kyvadlovou dopravou z centra města. A podobné to bude s kinem, které otevře za týden. „Společnost Kultura a sport má za úkol domluvit si s podnikem dopravu na otevírání kina a pak na promítání,“ dodává Řehák. „Na tom si alespoň zjistíme, jak velký zájem o tento způsob dopravy lidé mají.“

Stejně to vidí i generální ředitel DPChJ Jiří Melničuk. „Mně se tenhle způsob líbí je to efektivní,“ říká o speciálních autobusech na hokejové zápasy. „Dávat zvláštní linku k areálu v tuhle chvíli nepřipadá v úvahu.“

Ostatní? Autem nebo pěšky

Jenže v areálu neprobíhají jen hokejové zápasy. Když pomineme všechny mládežnické zápasy i tréninky či krasobruslení, tak je tu třikrát v týdnu veřejné bruslení, v objektu kina mají být například zkušebny pro kapely… Dvě linky, které projíždějí kolem (3, 14), jezdí jen několikrát denně, o víkendu skoro vůbec. Podle Melničuka je to v tuto chvíli dostačující.

Jenže konkrétně na veřejné bruslení se autobusem v podstatě nedostanete. Sobotní probíhá večer, kdy na Zadní Vinohrady nejede vůbec nic. V neděli se bruslí dopoledne začíná se v deset, ale nejbližší autobus tu zastavuje před devátou…

Co v takovém případě zbývá? Autem nebo pěšky. Z centra města, kam zajíždí trolejbusy, to sice není daleko, ale táhnout se do kopce s bruslemi v batohu… Tak si asi Chomutováci dopravu do nového areálu nepředstavovali. Zvlášť, když byli zvyklí, že starý stadion stál přímo na trase hlavních linek.

Kdy bude linka?

Na to v tuhle chvíli nikdo neumí odpovědět přesně. O lince do areálu se mluví už přes rok. „Na představenstvu jsme to řešili několikrát, vzniklo několik návrhů, například doprava přes Otvice, plánovali jsme různé trasy, počítali jsme… Ale stojí to hrozné peníze, zavést pravidelnou linku není jen tak,“ upozorňuje Melničuk.

Na pravidelnou linku si tak lidé budou muset počkat minimálně několik měsíců. „Zatím budou v provozu jen dvě z několika zařízení z celého areálu,“ podotýká k tomu náměstek Řehák. „Daleko více lidí sem bude jezdit, až se zprovozní aquacentrum nebo inlinová dráha.“ Takže až někdy v roce 2013? „Nějakou částí už příští rok, ale chceme si teď počkat na to, jak budou lidé využívat domluvenou dopravu,“ dodává Řehák.